|
|
|
|
Alışveriş yaparak var oluyoruz
Türkiye'nin artık tüketim çağına girdiği 'Alsak Alsak Bedavaya Ne Alsak?' başlığı sergide şu şekilde anlatılıyor: "Bir zamanlar fazla tüketim israf sayılırdı, tutumlu olmanın erdemlerinden söz edilirdi. 1980'lerle birlikte tüketim çılgınlığı giderek artıyor. Değişimin en büyük habercisi, yeni alışveriş mekanları. Önce süpermarketler, sonra büyük alışveriş merkezleri açılıyor." Benzer bir değişim gidilen tatil yerleri konusunda da yaşanıyor. 80'lere beş yıldızlı oteller, tatil köyleri, pansiyonlar, paket turlar, devremülkler damgasını vuruyor. İlerleyen yıllarda ise butik oteller kitabına bakıp kendinize uygun bir otel seçmek söz konusu oluyor. Tarih, kültür ve doğa turizmi de cabası... 'Zamanı Yakalayın!' başlığı ilk olarak Türkiye'de artık yabancı bir kavram olmaktan çıkan fast food'u ele alıyor. Otomobiller ise zamanı yakalamanın bir diğer aracı olarak alınmış. Bunun yanı sıra 'boş zaman' kavramı farklı anlamlar kazanıyor. Boş zamanın nasıl geçirildiğinin önemli bir kültürel kimlik meselesi haline geldiği örneklerle anlatılıyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|