|
 |
 |
 |
|
 |
 |
Raylı sistemde yeni adım Raylı sistemde yeni adım
Yapımı tamamlanan 5.2 kilometrelik Zeytinburnu-Bağcılar-Güngören Cadde Tramvay hattında dün deneme seferi yapıldı. Önümüzdeki aylarda hizmete girecek hat, 50 milyon YTL'ye maloldu.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, temeli 2004 yılında atılan Zeytinburnu-Bağcılar-Güngören Cadde Tramvayı'nı hizmete hazır hale getirdi. Tramvay hattında dün İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın da katılımıyla deneme seferi gerçekleştirildi. Deneme seferi öncesi bir konuşma yapan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş "İstanbul'un en önemli problemlerinden birisi olan trafik sorununun çözümü için attığımız adımlardan biri raylı sistemler. Halen mevcut olan 47 km. raylı sisteme 56 km. ilave ediyoruz. Zeytinburnu-Bağcılar hattı açıldığında günlük olarak tek tarafa 126 bin kişi civarında yolcu taşıma kapasitesi olacak. Büyükşehir Belediyesi olarak bütün yatırımlarımızın hatta kaynaklarımızın yüzde 60'ını buna ayırmak suretiyle İstanbul'un bu sorununu çözmeye kararlıyız" dedi. Yakında Taksim-Kabataş füniküler sisteminin de devreye gireceğini belirterek, bunun İstanbul için bir kazanım olduğunu kaydeden Topbaş, bu başarının sevgi ve heyecanın mahsulü olduğunu ifade etti. Konuşmanın ardından vatman kabinine giren Topbaş, deneme seferini yapan tramvayı kullandı. Hat boyunca Topbaş, mikrofonla vatandaşlara seslendi.
SAATTE 21 BİN 600 YOLCU KAPASİTELİ Hat devreye girdiğinde saatte, tek yönde 21 bin 600 yolcu taşınabilecek. Güzergah uzunluğu 5.2 kilometre olan Zeytinburnu-Bağcılar-Güngören Cadde Tramvay Hattı'nın üzerinde 578 metre viyadük, 587 metre dere geçişi, 4 bin 35 metre hemzemin hat ve 9 istasyon bulunuyor. Zeytinburnu-Bağcılar Hattı, halen işletmede olan Kabataş-Zeytinburnu Tramvay Sistemi'nin son istasyonu olan Zeytinburnu İstasyonu'na bağlantılı olarak başlıyor. Hattın, önümüzdeki aylarda hizmete alınması planlanıyor. Zeytinburnu-Güngören-Bağcılar Cadde Tramvayı 50 milyon YTL'ye mal oldu.
Serdar CANIPEK
|
|
|
|
 mehmet seyhan 19.05.2006 22:52:32 Raylı sistemin daha hızlı şekilde devam etmesi İkitelli,Olimpiyat Stadı,Bahçeşehir,Hadımköy,Büyükçekmece,Silivri istikametine kadar gitmesi ve tren ve raylı sistemin Tekirdağ,Ecabat a kadar gitmesini Çanakkale Boğaz Köprüsünün yapılmasını Büyükşehir Belediyesi Kadir TOPBAŞ çok beğendiğimizi ve hükümetimizi taktir ediyoruz...
 Hasan Gülaçar 19.05.2006 20:08:51 Avcılşara gelmesi lazım ama Esenler Yüzyıla uğramadan ya da Atışalanına uğramadan geçmesi saçma olur...Çünkü oralarda da çok ihtiyaç var...
 hasan Turk 19.05.2006 15:58:00 tranway sistemi çok yavaş ve bir sürü durakta duruyor . Bence acilen istanbulun beylikdüzü - aksaraya kadar bi metro sistemi olması lazım. Belli ana duraklarda duracak metronun civarlarına tranwaylar ile yolcular dağıtılabilir. Ama sehirin yer altından taşımacılığa ihtiyacı var
|
|
 |
|
 |
|