|
|
Risk yok, kazanç yok!
Boya firmalarının kaçınılmaz kaderidir. Hangi marka boyanın kullanılacağına amatör olarak evini boyayan az sayıda tüketici dışında inşaatçılar ve ustalar karar verir. Hedef kitle bunlardır yani. Bu yüzden de boya firmaları bu hedef kitleyi hizalayan reklamlar yaparlar. Oysa bu kitle, TV izleyicisinin ve gazete okurunun çok minik bir bölümünü oluşturur. Genel kitle birbirine benzeyen ve kendilerini hizalamayan bu reklamlardan sıkılabilir. Aynen bazı deterjan reklamlarından erkek izleyicilere gına gelmesi gibi... Markom Leo Burnett reklam ajansı son Polisan reklamında bu çelişkiyi bir hayli çözmüş gibi. Öyle bir hikaye bulmuş ki herkesin ilgisini çekecek. Bir hanımın yanından kalkan adam bir anlık şaşkınlıkla heyecana kapılıp eşini aramak için telefona sarılır. Oysa yatakta yatan, eşidir. Kilit mesaj çok net: Polisan çevreyi o kadar değiştirir ki, insan nerede olduğunu şaşırabilir. Kullanılan cinas süper. Biraz riskli, ama bilindiği üzere "risk yoksa kazanç da yok". Kampanyanın yazılı basın ayağı yokmuş. İşte bunu anlamadım. Mutlaka bir sebebi vardır da, bizim aklımız ermiyor herhalde, entegrasyon eksikliğine... Bu arada bu reklam filminin PR'nı başarıyla yürüten İdea Halkla İlişkiler'i de kutluyorum.
|