|
|
|
|
|
X Large tadında mini otomobil
|
|
İlk gördüğümde "Bu otomobili kim alır?" diye düşünmüş, yıllar geçince gözüm alışmıştı Smart'a. Hele hele roadsterini görünce vurulmuştum. Son alarak 15 gün önce eşimle konuşurken, "Şehir içinde otursam bir Smart alırım. 80 kiloluk adamı işe götürmek için hergün 2 tonluk otomobili hareket ettirecek enerji kullanıyorum" demiştim. Bizim Rahşan Gülşan "Fatih Bey bu hafta size bir Smart getireceğim" deyince, "İstersen ben gidip alayım" dedim. Çünkü kafamdaki Smart konsepti ile X large Rahşan konsepti pek bir araya gelemiyordu. Rahşan "Yok yok ben getiririm" dedi. Hayatımda pek az şeyi bu kadar heyecanla beklemişimdir. Smart ve içinde Rahşan. Ve sonunda miniminnacık Smart'ın direksiyonuna oturdum. Yanıma da Rahşan çöktü.
* İÇ DİZAYN Smart'ın içi kutu gibi. İyi bir havalandırma, kötü ötesi bir müzik sistemi. 140 km/s'de biten bir süratgöstergesi. Dashboardın üzerine konulmuş çok şirin tostoparlak bir devir sayacı ve yanında aynından bir analog saat. Dışardan minicik görünen Smart'ın içi son derece geniş. Koltuk alabildiğine geri gidiyor ve benim gibi 1.90 boyundaki bir adam dahi rahat rahat oturuyor. Hem de yanında 175'lik ve 110 okkalık Rahşan'la. Koltuklar rahat. Tiptronic vites biraz sert ama çok duyarlı. Silecekler eski Mercedes'ler gibi ortada konumlanıp iki yana açılıyor. Bagaj hayli küçük ama zaten bavulla gidilecek şehirlerarası yolculuklar için değil Smart.
* MOTOR ŞANZIMAN Motor 700 cc. Arkada duruyor. İlginç, sportif bir sesi var. 60 beygir gücünde turbo imiş ama pek hissedemedim. Sanki 45 falan gibi geldi bana. Belki de, Rahşan'ın etkisiyle olsa gerek. Şanzıman başarılı. 700 cc'lik motora altı ileri şanzıman koymuşlar. Hayli iddialı ve altıvites gereksiz. Otomobil son sürati olan 140'a beşinci viteste ulaşabiliyor. 6. viteste ise 350 devri biraz geçince gaz kesip sürati 140'la sınırlıyor. Vites değişimleri otomatik veya manuel olarak yapılabiliyor. Kendi haline bırakırsanız 6000 devire yaklaşırken vites değiştiriyor. Manuel değiştirmelerde çok hızlı.
* SÜRÜŞ Bu kadar küçük ve bu kadar güçsüz bir otomobilin bu kadar keyifli bir sürüş dinamiğine sahip olması çok enteresan. Arkadan itişli araç hızlı virajlarda arkadan çok hafif savrularak keyif veriyor. Zaten bu yüzden olsa gerek ön lastik motosiklet lastiği gibi ama arkada geniş tabanlı düşük profilli bir lastik kullanılmış. Gazlayınca güzel bir motor sesi geliyor. Hidrolik olmayan direksiyon park ederken biraz inletici ama bunun dışında gayet iyi. Fakat bu otomobilde pek öyle bir park sorunu olmaz gibi duruyor. Bulduğun yerebırak. Baktın sığmıyor yandan ittir girecek gibi. Elektrikli tavan arkada cama kadar otomatik açılıyor. Daha fazla açmak için inip arkada küçük bir operasyon yapmak gerek. Şimdi bunun tamamen açığını yapıyorlarmış. Hatta tabanı delikli olacakmış ki, yağmur suyu akıp gitsin. Görmedim ama öyle bir rivayet var.
* GENEL İZLENİM Şehir içinde oturup, şehir içinde çalışanlar için müthiş bir seçenek. Herkesin işe tek başına gittiği İstanbul'da daha çok Smart görmek lazım. Benzin tüketmiyor gibi. Lüks falan katiyen değil ama yeterince rahat. Sadece gençler veya kadınlar için değil, herkes için güzel bir seçenek. Scooter gibi. Damı açılabildiği için çok da seksi. Tek dezavantajı fiyatı. 18 bin euro'ymuş. Keyif için almıyorsanız, bu kadar etmez. Tabii bence.
Smart fortwo Max. Güç: 61bg Max. Tork: 95nm- 2000-4000 d/dak Hız: 135 km/sa Ağırlık: 730 kg. Fiyatı: 18.600 EURO
|
|
|
|
|
|
DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ |
| Renault Clio ile küçük otoda liderliği hedefliyor | 'Hayalim Londra'dan İstanbul'a tek depoyla gitmek' | Hyundai, Türkiye'nin gönlünü Matrix'le alacak | Dünyanın otomobil şovu 77 yeni modelle başladı | Renault'nun dünya eğitim üssü Bursa | Grande Punto 10 günde bin sipariş aldı | VW üretim için ikna olmadı | Bugatti en pahalı unvanını korudu | Pivo'nun araç kabini 360 derece dönüyor | Yeni konsept otolar ilgi odağı oldu | Mercedes'in CEO'su bisikleti tercih etti | S-MAX Haziran'dan sonra Türkiye'de | 115 bin Euro'luk Audi için 180 Türk kuyruğa girdi | Talep patladı 100 otodan 38'i dizel oldu | Uzakdoğulu otolar dizeli sevdi | Dizel yakıt benzinin tahtına oturdu | Dizel otolar piste çıkıyor | Peugeot'nun dizel hibrid aracı 2010'da yollarda | Dizel Leon'a güç katıyor | Tüketimde cimri performansta bonkör dizelleri çok sevdik | Hyundai üretimi yüzde 40 artırdı | Logan dizel motorla hedef büyüttü | Kia'da dizel oranı yüzde 80'e çıktı | Citroen'in HDi motoru yüzde 50 daha güçlü | Bosch'dan dev otomotivcilere rekor ihracat | Ticaride dört çeker dönemi | Multijet'le tüketim yüzde 10 düşüyor | Renault ailesi dizel zengini | Dizel Ford'lar sessiz çalışıyor | Dünyanın en güçlü dizeli Volkswagen'den | Opel'de seçenekler çoğaldı | Yılların 'twist'i Türkiye'de 30 bin dolara Suzuki şarkısı... | Rüya otomobiller gerçek oluyor | Spor otomobille arazi aracının karışımı | Chrysler 300C'de dizel motor seçeneği | Doğuş Oto'da servis hizmeti 12 taksitle | Nissan Micra'larda telefon serbest | Kia ticari araçlarda 700 YTL'lik indirim | Yerli otomobilde çeşit artışı cari açığı çözer | Dünyada sadece Türkiye için özel Audi Q7 üretilecek | Yeni Mitsubishi L200 ağustosta Türkiye'de | Corsa Silverline alana sis farı hediye | "Renault'nun kârlılığında kilit Türkiye" | 'Clio station için tek aday Türkiye' | Satışa sunulmadan ödül kazandı | 6 taksitle ralli pilotu olma şansı | Renault Megane makyajlandı | Subaru Impreza otoyola indi | Yeni Renault Başkanı Ghosn'a ilk ödül Bursalı Clio'dan | Bu otomobili satın almaya para yetmez | BMW Z4 Coupe haziranda yollarda | ExxonMobil, Avrupa'yı bir Türk'e emanet etti | Fiat, ucuz Logan'la rekabet için Türkiye'de ucuz Albea... | Ucuz Çin malı otolar geliyor | VW Touareg'e King Kong gücü | Ford Transit'e yeni yüz | Voyager'a astronot koltuğu | Ödüllü Doblo'dan satış rekoru | Peugeot 207 vitrine çıktı | Alfa 159, 5 yıldız aldı | Fiat, yeni otomobile Türkçe isim arıyor | 2006'nın yeni otoları Amerika'dan yola çıktı | Bursalı Clio'ya 'wagon' kardeş geliyor | Ford Otosan'ın üretimi sivrilerle rekora uçuyor | Ankara'nın Hyundai teklifi yolda | İşin ustası olduk, Ruslar'a oto üretmeyi öğreteceğiz | 2006'da yıldızı parlayacak otolar | Mavi kanlı bir spor otomobil | Hyundai'deki arkadaşlar coşmuşlar | Otomobil sevdasını konut da durduramadı | BMC 600 milyon $'lık yatırımla ilk 10'a girecek | Toyota'nın ihracatı 2 milyar dolara ulaştı | Maliyet arttı, lastikçilere de Doğu Avrupa yolu göründü | En devrimci Fransız otomobili | Lüks otomobil satın almak rüya değil | 4x4 otoda fırsat | Sağ şeritten sol şeride geçtiler yıldız oldular | Arazinin kralları yollarda boy gösteriyor | Ucuz oto fırsatı için son 10 gün | Küçük otomobiller kadınların gözdesi | Küçük otomobillerin büyük rekabeti | Dizelde çok yol yapan kârlı | Kasko şirketiniz otonuz gibi hızlı mı | Kış bakımı yaptırın yolda kalmayın | Land Rover Freelander/ Discovery/Range Rover | Kış lastiği ile fren mesafesi kısalıyor | En yeni modeller yola çıktı | Kullanım maliyeti düşük ticari araçlar makbul | Günak, 400 tasarımcıyla VW'i geleceğe hazırlıyor | Citroen'in lüks otomobil yorumu | 40 bin Euro'ya Quattro Audi A3 | Grandis'e dizel motor seçeneği | Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal... | Oto servislerinde indirim % 30'u buldu | Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi | Ellerinizi cebinizden çekin | S Class'a destek | Öğrenci Ferrari'si | Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda | Hyundai'nin sloganı değişti | Cherooke sağlam bir seçenek | Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı | Ferrari ne yapacak? | İstanbul kanatlarımın altında | Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi | Standartları sınıfını zorluyor | 24 milyonuncu Golf yollara çıktı | Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız | Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi? | Havayastığı uyumak için değil | Radara yakalananlar | Muhteşem bir otomobil | Hep beraber dizelleşiyoruz | Yeni Z4 görücüye çıkıyor | Korkunç reklamlı Seat Leon | |
|
|
|
|