|
 |
 |
 |
Boğaz yine facia atlattı
250 metrelik dev tanker az daha kâbus olacaktı. İstanbul Boğazı'nda dümeni kilitlenen ve kontrolünü kaybederek sürüklenen 86 bin ton gaz yüklü tanker, Dolmabahçe Sarayı'na 200 metre kala demir atarak durabildi.
250 metrelik kılçık 'Boğaz'a takıldı
İstanbul Boğazı'ndan geçiş yaparken dümeni kilitlenen 86 bin ton gazyağı yüklü tanker Dolmabahçe Sarayı'na 200 metre mesafe kala demir atarak güçlükle durabildi.
İstanbul büyük bir facianın eşiğinden döndü. Rusya'dan Amerika Birleşik Devletleri'ne gazyağı taşıyan tanker, Boğaziçi Köprüsü altından geçerken dümeni kilitlendi. Durumu fark eden kaptan sürüklenmeye başlayan gemiyi demir atarak Dolmabahçe Sarayı'na 200 metre kala durdurabildi. Rusya'nın Kerch Limanı'ndan yüklediği 86 bin ton gazyağını, ABD'ye götürmek için yola çıkan Liberya bandıralı "Genmar Star" isimli 5782 grostonluk tanker saat 14.00 sıralarında Karadeniz'den İstanbul Boğazı'na giriş yaptı. 243 metre uzunluğunda 38 metre genişliğinde ki dev tanker Boğaziçi Köprüsü'nün altına geldiğinde dümeni kilitlenerek Haliç istikametine sürüklenmeye başladı. Kaptan motorları durdurarak hemen demir attı.
180 DERECE DÖNÜP DURDU Dev tanker, Dolmabahçe Sarayı'na 200 metre mesafe kala 180 derece dönerek durabildi. Kıyı kurtarma komutanlığı bölgede bulunan 2 kurtarma teknesini ve Zübeyde Hanım römorkorunu göndererek daha fazla sürüklenmesini engellemek için önlem aldı. Tankerin kontrol altına alınması çalışmaları sırasında İstanbul Boğazı'nda trafik durdurularak tanker Kumkapı açıklarına çekildi.
PATLASAYDI FELAKETTİ Kıyı Emniyeti Genel Müdürü Salih Orakçı, daha sonra gazetecilerin sorularını yanıtladı. Orakçı, "Büyük bir facia atlatılmıştır. Liman başkanlığı gerekli incelemeleri yapacak ve uygun görüldüğü geminin yoluna devam etmesine izin verilecek" dedi. İstanbul Boğazı'nda yaşanan İndependenta faciasının hatırlatılması üzerine ise Orakçı "O tankerde 98 bin ton fuel oil taşımaktaydı. Patlama sonucunda 43 denizci hayatını kaybetmişti. Bu tanker ise 86 bin ton gaz yağı taşımaktaydı. Herhangi bir patlama olsaydı kıyaslamayı siz yapın" dedi. Kimya Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Prof. Dr. Neşet Kadırgan tankerde bulunan krosenin (gazyağı) çok hafif petrol freaksiyonu olduğunu belirterek, "Kolay tutuşurlar, hızla yanarlar. Bu nedenle ateş topu ve patlamaya neden olur" diyerek tehlikenin boyutuna dikkat çekti.
Murat KEKLİKÇİ - Ulaş YILDIZ / MERKEZ
|
|
|
|
 Uğur Kahraman 22.02.2006 14:25:16 Güya boğazların kontrolü bizde herkes elinikolunu sallayarak geçiyor kimse hemşerim yükün ne,nereye gidiyon, kılavuz kaptanın var mı demiyor.zaten istanbul'un karadeniz açıkları gemi mezarlığı oldu.vietnam,kore gibi ülkelerin eski gemileri gelip burda batırılıyor ve sigortadan para alıyorlar.Bu olayda da ''liberya bandıralı'' gemi rusyadan amerikaya gazyağı taşıyor ,NE ALAKA.
|
|
 |
|
 |
|