kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
  » Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Costa Gavras özentisi siyasal Meksika yapımı
Costa Gavras özentisi siyasal Meksika yapımı


Günümüz Meksika'sında geçen ve New Mexico kentinde başlayıp Londra'ya dek uzanan bir siyasal gerilim. İngliz eşiyle birlikte sakin bir hayat süren Antonio, üçkağıtçı bir adama kanarak ucuza arsa kapatma hevesine düşer. Ancak bu konuda aracılık eden kişi, aynı zamanda iktidardaki partinin en kirli işlerinde kullandığı bir maşadır. Ve genç çift birden kendilerini hiç ilişkileri olmayan bir suçun zanlısı olarak bulurlar. Antonio zorunlu olarak yurt dışına kaçarken, İngiliz elçiliğine sığınmayı hayal eden eşi, bunu yapamadan polisin eline düşer... Aslında hayli dehşet verici bir film: Ne kadar geri kalmış olsa da, suçun böylesine yukarı kademelere tırmandığı, iktidarın mafya ve uyuşturucu kaçakçılarıyla işbirliğinin böylesine pervasızlaştığı ve yönetimden polise, hukuktan diplomasiye herşeyin böylesine güvenilmez hale geldiği bir ülke olabilir mi? Bıyık altından gülerek 'elbette olabilir' diyenler olduğunu görür gibiyim. Ama herşeye karşın, Allah'tan ülkemiz bu denli yozlaşmış ve soysuzlaşmış değil. Henüz değil. Ama bu ürpertici hikaye ne yazık ki çok inandırıcı bir filme dönüşemiyor. Sanki herşey bir-iki ölçü abartılmış gibi duruyor, filmin soylu ve kalıcı yanı yok. Hele, herhalde simetri olsun diye, suç ve yozlaşmadan sonunda İngiliz yönetimine de pay ayrılması? Tanıtımlarda Hitchcock ve Costa- Gavras adlarının geçmesi, bence ancak filmin aleyhine işliyor: Hitchcock olmak, Costa-Gavras olmak kolay mı? Ve bu film de, vermeye çalıştığı tüm dehşet duygusu içinde bir TV dizisi veya filmi gibi dalgın bir gözle izlenip geçiyor.

DOLUNAY * *
(Conejo en la Luna)
Yönetim ve senaryo: Jorge Ramirez Suarez
Görüntü: Luis David Sansans
Oyuncular: Bruno Bichir, Lorraine Pilkington, JesOchoa
İngiliz-Meksika ortak-yapımı.
DİĞER SİNEMA HABERLERİ
 Körfez savaşında kafayı yiyenlerin hikayesi
 Berlin'de ustalar geçidi
 Çok görkemli bir edebiyat uyarlaması
 Dehayla çılgınlık arasındaki ince çizgi üzerinde
 Türk Rambo'lar Irak'ta
 İsrail ve Filistin: Acının uzaktan akrabaları
 Bağdat cehenneminde ilan-ı aşk
 "Aşk Mevsimi"nin kahramanları 30 yıl sonra tekrar...
 Harry Potter serisine rakip bir masal ve düşler alemi
 DVD dünyasında yeni sürprizler
 Halk masalı değil televizyon şovu
 Genç olmanın dayanılmaz ızdırabı üzerine bir film
 Bir düşler İstanbul'unda dönen dolaplar
 Güzelliğe yenik düşen bir canavarın öyküsü
 Polanski'nin 19.yüzyıl Londra'sı
 Sert erkekler, haydutlar ve yasa koyucular
 Sıkıştırılmış TV dizisi havasındaki film
 Zıt kızkardeşler mutluluk peşinde
 Şeytan filminin yeniden çevrimi
    Cumartesi Yazarlar
    Güncel
    Yaşama Dair
  » Sinema
    Gurme
Kuru gıda sektörünün yüzde 80'i kayıt dışı
Kuru gıda sektörünün yüzde 80'i kayıt dışı
Mehmet Reis, kuru gıda alanında çekirdekten yetişmiş, kendi soyadını...
Vücudum kaslı cesedim yakışıklı
Özellikle sporcuların günlük beslenme düzenlerini desteklemek...
Makyajda da geyşa modası
"Bir Geyşanın Anıları" filminin etkileri moda ve kozmetik dünyasında...
Karları aştım da geldim Beyaz'ım
Beyaz'ın yaşadığı ormana kar küreme cihazlarının giremediğini öğrenmem, yeni...
Doğal yollarla hormon tedavisi
Eğer hamile kalmak istiyor ama başarılı olamıyorsanız bazı doğal yöntemlerden...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.