Dünyanın en büyük spor mağazası
Sekiz milyar euro yılllık ciroya sahip dev spor mağaza zinciri Intersport artık Türkiye'de. Markayla lisans anlaşması yapan Levent Yarcan anlatıyor.
Ekonomik durum bahane spora düşkün değiliz
Dünyanın en büyük spor ürünleri satan mağazalar zinciri Intersport artık Türkiye'de. 20 yıldır spor sektöründe hizmet veren Sporting'le lisans anlaşması yapan marka, tüketiciye aradığı her şeyi sunuyor.
1985 yılında kurulan Sporting, aralarında O'Neill, Rucanor, Elan, Dolomite, Nordica, Spyder, Killy, Daysee gibi dev isimlerin de olduğu 30 civarında dünya markasının Türkiye temsilciliğini ve dağıtımını yapıyor. Türkiye genelinde ikisi sezonluk, 8 adet çok markalı spor mağazası ile lider durumda. Şimdi de dünya spor malzemeleri pazarında lider olan Intersport'la imzaladığı anlaşma ile Türkiye'de Intersport mağazaları açma, Intersport'un kendi markalarının ürünlerini üretme, satma ve diğer tüm hizmetlerinden yararlanma hakkına sahip oldu. Sporting'in Genel Müdürü Levent Yarcan, Cumartesi Sabah için sorularımızı yanıtladı.
- Sporting mağazalarının konseptinden bahseder misiniz? 2000 yılına kadar işin perakende ayağında bir iki özel nokta dışında yoktuk. Fakat gördük ki gerçekten tüketiciye sunuş açısında ciddi bir eksiklik var. Çeşitli spor branşları ile birçok markanın aynı mekanda bulunulabileceği bir mekan neredeyse hiç yoktu. Bu eksiği kapatmak için yola çıktık.
- Kaç mağazanız var Türkiye genelinde, ne tür ürünler satılıyor? 2000 senesinde Ankara Migros AVM'de açtık. Bugün Ankara'da iki, İstanbul'da üç ve Bursa'da bir mağazamız var. Futbol, basketbol, voleybol, raket sporları tennis, squash, badmignton, racketball, kar sporları kayak snowboard, outdoor, su sporları, fitness malzemeleri ve yüzlerce model ayakkabıyı bir arada bulabileceğiniz mağazalar bunlar. Ayrıca çakı, dürbün, gözlük, fener gibi aklınıza gelebilecek bir çok yan ürün de mevcut. MKM Akatlar mağazasında ise Türkiye'nin kapalı mekandaki en büyük yarı olimpik tırmanma duvarını her yaştaki sporseverin kullanımına sunduk.
- Intersport ile nasıl anlaştınız? Intersport'un aradıkları kriterler; spor piyasasında tecrübeli olmak, operasyonu yürütebilmek için ithalat prosedürlerini bilmek ve yatırımcı olarak işin başında olmak. Bizde bunların hepsi mevcuttu.
- Bundan sonra Sporting mağazalarında ne gibi değişiklikler olacak? Intersport beş bine yakın mağazası ve 8 milyar euro cirosu ile dünyadaki en büyük spor mağazalar zinciri. Ve bu mağazaların neredeyse tamamına yakını Avrupa ülkeleri ve Kanada'da. Bu anlaşma markalarla global anlaşmaları en uygun şartlarda bize sunuyor. Bundan sonra biz bütün çalışmalarımızı doğru satış noktaları bulmak ve doğru insan kaynaklarını yaratarak son kullanıcıya sunmaya harcayacağız. Ayrıca Sporting Intersport mağazalarında bütün markaları yurtdışıyla aynı fiyata bulmak mümkün olacak.
- Türklerin spora olan düşkünlüğü nasıl sizce? Türk insanı spora maalesef çok düşkün değil. Bir çok görüş "Ekonomik nedenlerden dolayı" dese de henüz o sınırlara çok uzağız. Bizden çok daha fakir Afrika'dan çok iyi atletler çıktığı gibi, neredeyse bütün eski Doğu bloku ülkelerinden tennis, kayak gibi bireysel spor dallarında bir çok dünya sporcuları mevcut. Sizi şaşırtabilir ama bugün İran'da bizden çok daha fazla kayakçı olduğu gibi Yunanistan'da bir yılda satılan kamp malzemeleri Türkiye'de 10 yılda bile satılamıyor!
- En çok sattığınız ürün nedir? En çok satılan ürünler spor ayakkabılar ancak bunların çoğu modaya yönelik modeller. Daha sonra kış spor malzemeleri geliyor. Bugün kayak ve snowboard yapanların sayısı hızlı bir şekilde artıyor.
- Sizin spora olan ilginiz hangi boyutta? Özellikle tenis, kayak gibi bireysel sporlarda çeşitli derecelerim mevcut. Bunun dışında yelken, windsurf, bungee jumping, rufting ve motokros yapmaya çalışıyorum. Esra Çoruh esracoruh@sabah.com.tr zoom stil
Esra Çoruh
|