|
|
|
|
Kıyafet parayla eğlence bedava
Şimdi langırttan mini basket sahasına, içinde oyun alanları bulunan mağazalar moda. Amaç alışverişte eğlenmek.
ABD ve Avrupa'da çok tutulan 'entertailing- eğlenceli satış' sistemi Türkiye'de de yaygınlaşıyor. Mağazalarında, bilgisayar oyunlarından ilüzyon gösterilerine pek çok aktiviteye yer veren firmalar, 7'den 70'e herkesi çekmeyi başarıyor.
Mağazalarında langırt masasına yer veren Koton ve bilgisayar oyunlarıyla çocukları cezbeden Kinetix, bu trendin öncüleri arasında. Babalar ve çocuklar eğlenceli vakit geçirirken anneler alışveriş yapmanın keyfini sürüyor...
Alışveriş bahane eğlence şahane
Mağazacılıkta son trend "Entertailing" adı verilen yeni pazarlama sistemi. Amaç ise alışverişi herkes için keyifli hale dönüştürmek.
Alışveriş yaparken alternatiflerin fazla olması tüketicileri daha seçici, perakendecileri de daha yaratıcı olmaya itiyor. Mağazalar rakiplerine fark atabilmek için alışverişe yenilik ve renk katmaya çalışıyor. Bir mağazaya girmeden önce hepimizin aklında ne alacağımızla ilgili fikirler var. Bu fikirleri kimi zaman marka ve ürünle ilgili reklam pazarlama ve etrafımızdan duyduğumuz tavsiyeler oluşturuyor. Bunun yanı sıra ürünün fiyatı, çeşitliliği, mağazaya yerleştirilme biçimleri, mağaza ve vitrin tasarımı gibi diğer unsurlarda hiç kuşkusuz etkili... Bu önemli gelişmeyi fark eden bazı firmalar, mağazalarında değişik uygulamalar geliştirerek müşterilerini etkilemeye ve satışlarını arttırmaya çalışıyor. "Entertailing" adı verilen kavram da bu anlayıştan ortaya çıkmış. "Entertainment" (eğlence) ve retailing (perakendecilik) kelimelerinin birleşmesinden oluşan bu sözcük, müşterilere ürün satarken onların iyi vakit geçirmelerini ve farklı bir deneyim yaşamalarını sağlama sanatı. Amerika ve Avrupa'da "entertailing" uygulamalarını bir çok mağazada görmek mümkün. Bunlardan en dikkat çekeni İngiltere'nin ünlü mağazası Selfridges.
HER ŞEY ŞOVA YÖNELİK Eğlence başkenti Las Vegas'ın 100. yıl kutlamaları teması üzerine dekore edilen mağaza Londra'da küçük bir Las Vegas yarattı. Dört katlı mağaza Las Vegas ışıklarıyla donatılırken, mağazadaki güzellik uzmanları ziyaretçilere şov amaçlı abartılı makyajlar uyguladı. Şov kızları ve sihirbazlar mağazada gösteriler yaptı. Mağazada gün boyu Elvis Presley kostümü giymiş kişiler dolaştı. Hatta Las Vegas'ın meşhur evlilik salonlarından biri bile yerleştirildi. Ünlü İspanyol ayakkabı firması Camper'ın mağazalarında ise müşteriler, kendilerine ayrılan beyaz boş bir duvar üzerine, kırmızı kalemlerle hissetleri şeyleri yazabiliyor. Milano'da Corso Como'da yer alan Viktor & Rolf's mağazası da ziyaretçilerini şaşırtmak adına tüm mağazayı aşağıdan yukarıya doğru ters bir şekilde tasarlamış. Tavanlar meşeden yapılmış ve yerde avizeler var. Müşteriler alışveriş yaparken şaşkınlıklarını gizleyemiyor. Amerika Orlando'da açılan yeni Lego mağazasının hedefi ise çocukların ve ebeveynlerin eğlenmesi ve birlikte oyun oynamaları. Alışveriş bir sonraki adım. Çocuklar mağaza içinde istedikleri legoları kullanarak büyük bir duvar oluşturuyor ve diledikleri kadar oynuyor. Fila'nın yeni moda markası Filativa New York'un Soho semtindeki geçici mağazasında müşterilere hiçbir şey satmıyor. Müşteriler kahvelerini yudumlarken bir kağıda istekleri şeyi yazıp çiziyor... Sonra bu bilgiler bilgisayara geçiriliyor ve sağ alt köşesinde fila logosu olan düz beyaz bir tişört üzerine basılıyor. Ve tişörtler ücretsiz dağıtılıyor.
İSTEYEN OYUN OYNUYOR Amerika'da ve Avrupa'da sayısını dilediğimiz kadar çoğaltabileceğimiz entertailing metodları son yıllarda Türk perakendeciler tarafından da uygulanmaya başlandı. Giyim mağazası Koton, mağazalarındaki langırt masalarıyla eşlerini beklemekten sıkılan erkeklere eğlence vaadediyor. Farklı olmayı ve fark yaratmayı hedefleyen Kinetix ise mağazasında interaktif kiosk uygulaması başlattı. Dokunmatik ekranda kinetix web sitesindeki oyunları oynayabiliyor ve tüm koleksiyonu görebiliyorsunuz. Ayrıca kiosk üzerine monte edilen ufak kamera sayesinde resminizi çekip email yoluyla arkadaşlarınıza gönderebiliyorsunuz. Nike'ın Beyoğlu'ndaki mağazasında ise bir alan ayrılarak basketbol potası kurulmuş. Bir başka örnek de Sporting Intersport'un MKM alışveriş merkezindeki mağazasından; burada da tırmanma duvarı bulunuyor. Pazarlamanın en etkili araçlarından birisi olarak kabul gören entertailing, perakendecilerin bir adım öne geçmelerini; satışların ve karlılığın artmasını sağlıyor. Diğer taraftan ise tüketicilere sunduğu eğlence ile sadık müşteriler yaratıyor. Görünen o ki Türkiye'de de bu sistem yaygınlaşacak. Kimbilir belki bu sayede eşlerle yapılan alışverişler bile keyifli hale gelebilir!
Esra ÇORUH
|
|
|
|
|
|
|
|
|