Ben de resim çektirebilirim
Evet.. İstersem ben'de sayın Altaylı gibi fotoğraf çektiririm. Hatta Direksiyon'da, evde, kahvaltıda Teketek yapabilirim... Nitekim yaptım da. Geçtiğimiz hafta Renault Modus 1.6 ile birkaç mesut gün geçirdim. Kendi otomobilimi bir otomobil firmasının bahçesine bırakıp, test otomobiline kurulduğum ilk anlar benim için çok önemli. Kendimi yepyeni bir otomobil deneyimi yaşadığıma ikna eden otomobilleri seviyorum. Modus'ta bunlardan birisi. Onunla birlikteliğimizin ilk kilometrelerinde önümüzde bir Renault Twingo gidiyor. Bence Twingo Avrupa otomobil endüstrisinin en önemli ürünlerindendi. Bir sürü fikir verdi. Tek hacimli otomobilin illa Renault Espace kadar büyük olması gerekmediğini gösterdi. (Şimdi fark ettim, canım ne kadar da Twingo yazısı yazmak istiyormuş. İnşallah yeni Twingo ülkemizde de piyasaya çıkar)
Modus'un en etkileyici tarafı çok ama çok geniş olan ön görüş genişliği. Büyük, cam bir balondan yapılmış bir cihaz kullanıyorsunuz etkisi yaratıyor insanda. Ayrıca Renault tüm sevdiği oyuncakları tavan, deri direksiyon, oto pilot, tiptronic vites, arka koltuklarda bardaklık vs.) bu otomobile de yüklemiş. İçi çok kullanışlı. Bardaklıklar biraz kuytuda kalmış. Bardaklık deyip geçmeyin, otomobilde kahvaltı yaparken çok işe yarıyorlar.
Keyif İçin 1.6 litre hacmindeki motor 115 beygir gücünde. Ancak otomatik şanzımanla araları pek iyi değil galiba. Çünkü performansı hayal kırıklığı yaratıyor. Ancak ona güvenli şehir içi ulaşım aracı gözüyle baktığınızda keyif alıyorsunuz. Sabah veya akşam trafiğinde ya da hiç anlamı yokken oluşan öğlen trafiğinde otomatik şanzıman viteslerle uğraşırken siz tavanı ve iri camları açıp, cd çalarla birlikte şarkı söyleye söyleye keyif yapabiliyorsunuz. Yol tutuş gayet iyi. Orta sertlikteki süspansiyon, ağırlık merkezi yüksek olan otomobilin çok yatmasını önlüyor. Sürüden ayrılmak isteyenlere öneririm...
Lütfen gerçek olmasın SUBARU-IMPREZA-TURBO... Meraklısı için çok özel bir tekerlemedir bu. Dünyanın en güzel motor seslerinden ve performanslarından biri demektir. Bir anlamda kutsal bir kavram bile olduğunu düşünebilirsiniz. Geçtiğimiz günlerde Japonya'dan tatsız bir haber geldi. Subaru, Tokyo Motor Show'da B5 isimli radikal bir konsept otomobil tanıtmıştı. Bu otomobilin 2007'de piyasaya çıkması muhtemel Impreza olacağı söylentisi otomobil çevrelerine bomba gibi düştü. Herşeyden önce hatchback olması ve tasarımının çok özel bir beğeni kitlesine hitap edecek olması Impreza Turbo hayranlarını üzdü. Henüz firma yetkilileri resmi bir açıklama yapmadılar ancak basının beklentisi bu otomobilin aynı zamanda yeni Impreza WRC de olacağı yönünde.
Sonunda bu da oldu Geçtiğimiz günlerde, tamamen kamuflajlara bürünmüş bir Mercedes S class, BMW mühendisleri tarafından kullanılırken fotoğraflandı. Bunu önce endüstri hırsızlığı sanan gazeteciler, işin gerçek boyutunu öğrenince şoke olmuşlar. BMW ve Mercedes birlikte Hibrid adı verilen ve hem elektrik hem de benzin motoru ile çalışan bir motor geliştirme kararı almışlar. Üstelik bu geliştirme grubunda General Motors şirketi de yer alıyor. Bu operasyonun sonunda ilk olarak 2007 yılında SFC MPV adı verilen ve 7 serisinin platformunda üretilen BMW piyasaya çıkacak. Diğerleri ise onu takip edecek. Sistemde iki elektrik motoru şanzıman ve motor arasına sıkıştırılıyor. Sistem şimdilik arkadan itişli otomobillerde kullanılacak.
Rahşan Gülşan
|