|
|
|
|
Volvo'nun top modeli
Volvo Cross Country modeliyle 4x4 pazarına sıkı bir giriş yapmıştı. Çok beğenilen 850 serisinin station modelinden geliştirilen cross country çok başarılı bir otomobildi. Özellikle Kuzey Amerika pazarında büyük satış rakamları yakalayan Volvo, Dünya'yı saran SUV çılgınlığı üzerine, bu segmentte XC 90'ı üretme kararı aldı ve yaklaşık 3 yıl önce piyasaya sürdü. Araç pazara girer girmez büyük bir başarı elde etti. Devasa boyutlu, kullanışlı bir SUV olarak Volvo markasına ciddi bir katkıda bulundu. Bu hafta sizler için denediğim Volvo XC 90 serinin en büyük motorla doatılmış "Top modeli".
İÇ TASARIM Avrupalı SUV'ların en geniş iç hacime sahip olanı XC 90, son derece lüks bir donanım sunuyor. Ahşap deri karışımı bir iç döşeme. Rahat elektrikli ve ısıtmalı koltuklar. Son derece başarılı bir havalandırma sistemi ve gerçekten muhteşem özel yapım bir müzik sistemi. Önde ve arkada geniş bacak mesafeleri, yüksek bir tavan, içine küçük bir otomobil alacakmış havası veren ve katlanabilir koltukları da barındıran hangar gibi bir bagaj. Ancak ön tarafta ortadan geçen aks kolonu ve fazla geniş. Ve birmiktar darlık hissi yaratıyor. Ancak malzeme kalitesi çok yüksek ve sürücü olaya hakim.
DIŞ DİZAYN Dizyn son derece modern ve havalı. Şık bir otomobil. Arkadan görünüş müthiş. Önden ise klasik Volvo dizaynı. Jantlar bütün İskandinavlar gibi çok güzel. Ancak otomobilin önü ve arkası bir 4x4 için fazla alçak gibi görünüyor.
MOTOR VE ŞANZIMAN Hayatımda ilk kez 8 silindirli bir Volvo görüyorum. 4,4 litrelik motor 310 beygir güç üretiyor. Ancak bence "Gereksiz". Çünkü bu otomobilin T6 olarak adlandırılan 272 beygirlik motoru son derece yeterli. Açıkçası 8 silindirli modelle diğeri arasında fazla bir fark göremediğimi söylemeliyim. Motor güzel bir ses çıkarıyor ve hayli atılgan ama aradaki vergi ve tüketim farkını karşılayacak kadar değil. Bu arada yanlamasına yerleştirilmiş bir 8 silindirli motoru daha önce hiç görmediğimi eklemeliyim. Şanzımana gelince. Şanzımanda arazi konumu yok. Düz bildiğiniz bir şanzıman. Başarılı mı? Evet. Motorla uyumlu mu? Kesinlikle. Ama hiç bir arazi özelliği yok..
İZLENİM Benim için Volvo XC 90 kesinlikle bir arazi otomobili değil. Zaten araziye çıkmaya teşebbüs ettikten bir dakika sonrageri dönme kararı aldık. Bu 4 çekerli devasa bir stationwagon. Yeni nesil arazi araçlarındaki değişken süspansiyonla yükselip alçalma özelliği bu araçta yok. Keza şanzıman ve diferansiyel kontrolleri de.. XC 90 bir arazi aracından çok bir AWD.. Yani sürekli 4 çeker giden bir büyük otomobil gibi. Ön ve arka tamponlar çok alçak olduğu için arazide eğimlere yaklaşması mümkün değil. Diferansiyel kilitleri de olmadığı için batıp çıkması da.. Bu araç aslında tam İstanbul için yapılmış. Bozuk yollarda müthiş bir konfor sunuyor. Hafta sonları kıra bayıra gidebilirsiniz. Ama araziye değil. Son günlerde pek bir moda olan şehrin dışındaki villa sitelerde falan oturuyorsanız hiç düşünmeyin alın. Ama fiyatına da dikkat edin. Çünkü benim denediğim 8 silindirli modelin fiyatı 130 bin euroyu buluyor. Yani rakipleri Porsche Cayenne S, BMW X5 4,4, Mercedes ML ve hatta G ve Touareg'in V 10 dizeli.. Bir alt modelini tavsiye ederim. Benden söylemesi..
Volvo XC90 V8 Max Güç: 315 bg. Max Tork: 440 nm 3900 d/d 0-100 km/s hızlanma: 7.2 sn Ortalama yakıt tüketimi: 13.3 lt.(Fabrika verisi) Fiyatı: 120.000 euro
FATİH ALTAYLI
|
|
|
|
|
|
DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ |
| Fiat, ucuz Logan'la rekabet için Türkiye'de ucuz Albea... | Ucuz Çin malı otolar geliyor | VW Touareg'e King Kong gücü | Ford Transit'e yeni yüz | Voyager'a astronot koltuğu | Ödüllü Doblo'dan satış rekoru | Peugeot 207 vitrine çıktı | Alfa 159, 5 yıldız aldı | Fiat, yeni otomobile Türkçe isim arıyor | 2006'nın yeni otoları Amerika'dan yola çıktı | Bursalı Clio'ya 'wagon' kardeş geliyor | Ford Otosan'ın üretimi sivrilerle rekora uçuyor | Ankara'nın Hyundai teklifi yolda | İşin ustası olduk, Ruslar'a oto üretmeyi öğreteceğiz | 2006'da yıldızı parlayacak otolar | Mavi kanlı bir spor otomobil | Hyundai'deki arkadaşlar coşmuşlar | Otomobil sevdasını konut da durduramadı | BMC 600 milyon $'lık yatırımla ilk 10'a girecek | Toyota'nın ihracatı 2 milyar dolara ulaştı | Maliyet arttı, lastikçilere de Doğu Avrupa yolu göründü | En devrimci Fransız otomobili | Lüks otomobil satın almak rüya değil | Ucuz oto fırsatı için son 10 gün | Küçük otomobillerin büyük rekabeti | Sağ şeritten sol şeride geçtiler yıldız oldular | Küçük otomobiller kadınların gözdesi | Kasko şirketiniz otonuz gibi hızlı mı | En yeni modeller yola çıktı | Kullanım maliyeti düşük ticari araçlar makbul | Arazinin kralları yollarda boy gösteriyor | Land Rover Freelander/ Discovery/Range Rover | 4x4 otoda fırsat | Dizelde çok yol yapan kârlı | Kış bakımı yaptırın yolda kalmayın | Kış lastiği ile fren mesafesi kısalıyor | Günak, 400 tasarımcıyla VW'i geleceğe hazırlıyor | Citroen'in lüks otomobil yorumu | 40 bin Euro'ya Quattro Audi A3 | Grandis'e dizel motor seçeneği | X Large tadında mini otomobil | Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal... | Oto servislerinde indirim % 30'u buldu | Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi | Ellerinizi cebinizden çekin | S Class'a destek | Öğrenci Ferrari'si | Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda | Hyundai'nin sloganı değişti | Cherooke sağlam bir seçenek | Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı | Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi | 24 milyonuncu Golf yollara çıktı | Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız | Standartları sınıfını zorluyor | Ferrari ne yapacak? | İstanbul kanatlarımın altında | Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi? | Havayastığı uyumak için değil | Radara yakalananlar | Muhteşem bir otomobil | Korkunç reklamlı Seat Leon | Hep beraber dizelleşiyoruz | Yeni Z4 görücüye çıkıyor | Yarının otoları Tokyo'dan yola çıktı | En geniş Vitara 8 bin YTL ucuzladı | Otoda Avrupalı olduk küçükleri çok sevdik | Yeni Saab 9-5 aralıkta Türkiye'de | Yeni Kangoo 22.3 bin YTL'den piyasada | Efsanevi VW Beetle'a yeni görünüm | Renault'nun yeni kavramı | Yeni bir fikrim var | Sert bakışlı Alfa | Bu nedir bu? | Yılın otosunda Türk damgası | Mazda 5 sürgülü kapılarıyla farklılaşıyor | Bursalı Clio 'yılın otosu'na adını yazdırmak istiyor | Giugiaro imzalı Alfa Romeo 159 | Günak, Passat'da yunustan esinlenmiş | BMW 3 Serisi büyüdü | Yaris ikinci kez aday | Parçaları aynı ruhları farklı | Toyota'ya dizel motor seçeneği | Çin, 2030'da trafik sıkışıklığını öğrenecek | Tut kolumdan çek götür beni! | Altavilla: Doblo ekmeğimiz, yağımız | Bursalı Fiat Doblo yılın aracı seçildi | Üstsüzü daha güzel | Ben de resim çektirebilirim | Rimula puan kazandırıyor | Yarışçı Leon zafer kazandı | Kış lastiğinde iddialı | Nissan bayi ağı genişliyor | Otomotive 'konut' ve '3 Ekim' darbesi | 'Made in Turkey' damgalı ticariler ödül avcısı oldu | Sözlük gibi otomobil | Sonbaharın yıldızları yollarda | |
|
|
|
|