|
|
|
|
Halkıyla seçim sözleşmesi var
İtalya birkaç ay içinde yapılacak genel seçimlere hazırlanıyor... Başbakan Silvio Berlusconi de asıl işi olan medya patronluğundaki yeteneğini, seçim kampanyalarını yürütme tarzıyla gösterdi. Ülkesinin birinci, Avrupa'nın ise yedinci zengini olan Berlusconi, sabah-akşam bütün kanalları gezerek halkına televizyon ekranlarından ulaşıyor. Kadın programını açıyorsunuz, bir bakıyorsunuz o... Trafik programı izliyorsunuz, yine karşınızda Berlusconi... En güçlü rakibi, solun liderlerinden Romano Prodi ise daha "uzak" bir kampanya yürütmeyi tercih ediyor.
İŞSİZLİĞİ AZALTTI Başbakan, 2001 yılında seçime girerken kendince "İtalyan halkıyla bir sözleşme imzalamıştı". Buna göre 5 seçim vaadinin en az dördünü yerine getiremezse 2006 yani bu yılki genel seçimde yeniden başbakan adayı olmayacağına dair söz vermişti. Vergi, güvenlik, emekli maaşları, iysizlik ve imar alanlarındak sözlerinden bazılarını tutabildi. Örneğin vergilerde belli gelirin altındakilere muafiyet getirdi. Sözünü tuttu. Mahalle polisliği uygulaması getirecekti. Olmadı. Aksine suç oranları arttı. Sözünü tutamadı. Emekli maaşlarına zam sözünü kısmi olarak tuttu. 70 yaş üstünün maaşını 516 euroya çıkardı. İşsizlik oranı düştü, 1 milyondan fazla kişiye yeni iş alanı açtı. Sözünü tuttu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|