|
|
|
|
Korkunç reklamlı Seat Leon
Son zamanlarda gördüğüm en zekice reklamdı. Eminim izlemişsinizdir. Otomobilin sisler içinden kara bir gölge gibi çıktığı sahne çok etkileyiciydi. Seat Cup Türkiye sayesinde Seat Leon Cupra R otomobillerin harika otomobiller olduğunun farkına varmıştık. Bu nedenle yeni Leon'u hafif bir gerginlikle bekliyordum. Çünkü Seat, tasarım anlamında ciddi riskler alıp Toledo ve Altea modelleri ile "farklı" işler peşinde olduğunu gösterdi. Ancak yeni Leon, tasarım anlamında gerçek bir başarı idi. Otomobil yüksek tavanına karşın dinamik tasarımı ve çarpıcı arka farları ile hedef kitlesinin dikkatini çekmeyi başardı. Anahtar ile kapısını açıp, sürücü koltuğundaki nurlu yerimi almadan önce, elimde olmadan etrafında şöyle bir tur attım. Uzun ve zarif ön kaput, otomobile vahşi bir hava veriyor. Arka kapıların kollarının gizli olması çok etkileyici. Arka kelebek camının mika olması biraz tedirgin edici. Bu arada otomobilin iç ve dış tasarımında yer yer Alfa Romeo etkileri kendini ciddi ölçüde hissettiriyor. Gösterge panelindeki ilginçlik, devir saatinin hız ve benzin göstergelerinin ortasına yerleştirilmiş olması. Orta konsol fazla iri. Çok hoşuma gittiğini söyleyemeyeceğim. MP3 çalabilen müzik sistemi tatminkar. Bolca düğme sayesinde tüm ayarları kolaylıkla yapılıyor. Orta konsol, arka koltuğa kadar devam ediyor. Ve bir çok pratik eşya koyma yerine sahip. Bardaklıklar, sürücü için biraz geride kalıyor. 1.6 litre hacmindeki 102 beygirlik motor, performans anlamında biraz hayalkırıklığı. Ancak otomobil öyle güzel yol tutuyor ki, 2.0 l hacminde 185 beygirlik versiyonu kullanmak için çıldırıyorum. Vites oranları uzun. Bu da yakıt ekonomisi getiriyor. Ağır trafikler ve ağırlıklı olarak performanslı kullanmama karşın ortalama yakıt tüketimi 11.0 litreyi geçmedi. Sonuç olarak otomobil tasarımı ile rakiplerinin önüne geçiyor. Ancak 102 beygirlik motor çok da parlak değil.
Seat Leon 1.6 Max Güç102 bg.- 5600 d/d Max Tork: 148 nm.- 3800 d/d 0-100 km hızlanma: 11.7 sn Fiyatı: 35800 ytl.
Rahşan Gülşan
|
|
|
|
|
|
|
|
|