kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Cherooke sağlam bir seçenek
Cherooke sağlam bir seçenek

Chrysler
Amerikan otomobil tarihinin "En etkileyici" ürünlerine imza atmış bir firma. Bu büyük üreticinin bence ilk unutulmaz otomobili 1948 Town&Country Convertible. Sonrasında 1953'te Chrysler d'Elegance, 1957 İmperial Coupe, aynı yıl otomobilseverlerle buluşan 390 beygirlik HEMI motorlu 300D... Ve hepimizin yakından hatırladığı 1960 ve 70'lere damgasını vuran bazıları HEMI motor seçenekli unutulmaz Charger ve Challenger'lar...Ve tabii şimdilerin muhteşem Viper'ı. Ben bu otomobillerden bazılarını kullanma şansına erişmiş olmaktan mutluyum. Ve Chrysler HEMI geleneğini şimdilerde yeniden canlandırıyor, önce 300 C ardından da Grand Cherokee'de HEMI motorlu seçenekleri bize sunuyor. Aslına bakarsanız, Grand Cherokee de otomobil tarihinde önemli bir dönemeç. Ünlü Wagoneer'ın devamı olan Grand Cherokee, bana sorarsanız şehir içi günlük kullanımla, 4x4'ü birleştiren ilk SUV. Bu hafta denediğimiz araç yeni nesil Jeep Grand Cherokee'nin 5,6 litre HEMI motorlusu. Motor aslında 300 C'de kullanılanla aynı ama 326 beygirlik gücüyle, ondan 14 beygir daha güçsüz, torku da biraz daha az. Ama yine de muhteşem bir motor...

İç Dizayn
Ben hayatımda bu kadar "Melez" bir iç dizayn görmedim. Biraz Amerikan, biraz Japon, az Alman... Katiyen şık değil. İşlevselliğe daha yakın. Şıklaştırmak için kullanılan detaylar ise tam tersi bir etki yaratmış. Gereksiz ahşap görüntülü kaplamalar... Mercedes'inkini andıran güzel bir müzik sistemi. Kötü lastikle bozulmuş, şık metal unsurlar... Kötü mü? Değil. Şık mı? Değil. Tam yeni tarz Amerikan. Deri döşeme koltuklar rahat ancak sportif değil, haliyle elektrik kumandalı ve hafızalı ve fazla yumuşak. Otomatik vites eski Mercedes'lerden izler taşıyor. İç kabin geniş, ferah. Eski Grand Cherokee'lerden çok farklı değil. Çok başarılı bir havalandırma var. Avrupalı SUV'lerin iç kabinlerinin çok daha iyi olduğunu söylemek mümkün..

Motor Ve Şanzıman
Motor etkileyici, hatta müthiş. Porsche Cayenne S'e benzer bir porformans. 326 beygirlik motor sanki daha fazla bir güce sahipmiş gibi. Benim Range Rover Sport sözde 300 beygir ama bu 26 beygir farkla benimkinin üzerinden atlar gibi duruyor. Kalkış çok çok iyi. 200 km/s'ye kadar da sorun yok. 4 ileri tiptronic şanzıman başarılı. Ancak Avrupalı rakipler 6 ileri, hatta 7 ileri vitese geçerken neden hala 4 ileri anlamak mümkün değil.

Arazi Kabiliyeti
İş araziye gelince Amerikalılar, Avrupalılardan çok çok daha iyi. Çünkü çok çok daha tecrübeliler. Normal sürüşte sıkıntı yaratan yumuşak süspansiyon arazide müthiş bir konfor sağlıyor. Orman yolunda bir ara 160'a çıkınca yanımda oturan X- large Rahşan tutunacak yer arıyor. Otomobil havalanacakmış gibi gidiyor. Hayli zorlanıyoruz. Ancak sert koşullarda iyi. Öndeki gereksiz etekler aracın başarıyla çıkabildiği rampalara yanaşmasını güçleştiriyor. Otomobili arazi konumuna tek bir kolu çekerek alabiliyorsunuz. Çok basit bir sistemi var ama ne kadar basit o kadar kullanışlı. Otoyolda iyi gidiyor. Ancak yumuşak süspansiyon nedeniyle yol tutuş bütün Amerikanlar gibi zayıf. Fakat aşırı konforlu. Fazla bir performans peşinde değilseniz içinde bulutların üzerinde gibi gidiyorsunuz. Ancak motorun gücüyle, yol tutuş özellikleri birbirine uymuyor.

İzlenim
Avrupalı rakiplerine oranla eksikleri var ama fiyatı da ona göre. 5,6 litre motor ve 326 beygire benzer Avrupalıların neredeyse 3'te 2 fiyatına sahip olabilirsiniz. Standart donanımı da rakiplerine oranla çok daha üstün. Üstelik ilk nesil bile hala sokaklarda dolaştığına göre sağlam bir seçenek. Fiyat performans karşılaştırması yaparsak tek rakibi Land Rover Discovery 4.4 olabilir.

Grand Cherokee Hemi 5.7
Max Güç: 326 bg- 5200 d/dak
Max Tork: 500nm.-4000 d/dak
0-100 km/sa hızlanma: 7.4 sn.
Yakıt tüketimi: 100 km'de ortalama 15.6 litre
Max hız: 208 km/sa
Fiyat: 96.289 euro

Fatih Altaylı

DİĞER HOBİ HABERLERİ
 100 uçak 100 nokta
 Yeni yıl için hazır mısınız?
 Karizmatik, şık ve kadınsı
 Sonbaharda romantizm var
 İnternetten saat alışverişi
 Dalgalı mı düz mü?
 Boeing'e rekor kırdıran kadın
 Ferrari ne yapacak?
 İstanbul kanatlarımın altında
 Yük gemisine Otel konforu
 Daha yaramaz daha vahşi
 Zarif ve cilveli aksesuarlar
 Sımsıcak ve feminen bir kış
 Şimdi erkekler sıradışı ve cesur
 Bu çizmeler çok konuşulacak
 Muhteşem bir otomobil
 Korkunç reklamlı Seat Leon
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
    Aktüel Pazar Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
Dubai'de koz paylaşımı
Seyahate çıkmadan önce yazısını...
TURGAY NOYAN
Yelken ve teknoloji
Günümüzde yelken deyince uzay...
Kendine on dakika ver
Kendine on dakika ver
Okuyucularımdan aldığım maillerin çoğunluğu yogaya nasıl...
İş bulmanın aykırı kuralları
Amerikalı pazarlama uzmanı Jeffrey Fox geçtiğimiz hafta Türkiye'de iş...
Kadınlardan hep destek gördüm
Ayrılmış bir anne babanın çocuğuydum. Sevgisizliği çok yoğun...
Türk gençliği cinselliği medyadan öğreniyor
Dünyanın sayılı araştırma şirketlerinden GfK, içinde Türkiye'nin de olduğu...
Dümbüllü'nün kavuğu Şensoy'da değil bankada
'Dümbüllü'nün kavuğu kimde?' tartışmalarına son noktayı kızı İpek Çıngay koydu.
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.