Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu, İmar Bankası'na el konulmadan 1 ay önce off-shore hesaplarından mevduata dönenlere ödeme yapılmayacağına ilişkin Bakanlar Kurulu kararının iptaline ilişkin kararı onadı.
Kurul ayrıca, İmar Bankası'na el konulmadan bir ay önce devlet iç borçlanma senedi (Hazine bonosu) almak üzere toplanan ve bono alınmadan tutarı mevduat hesabına aktarılan kişilere ödeme yapılmayacağına ilişkin Bakanlar Kurulu kararının iptalini hukuka uygun buldu.
Danıştay 13. Dairesi'nin, el konulan İmar Bankası'ndan
ödemelerin nasıl yapılacağını düzenleyen 3 Ocak 2004 tarihli Bakanlar Kurulu Kararı'nın 3. maddesinin (a) fıkrasının bir numaralı bendinin iptaline ilişkin verdiği karar, Başbakanlık ve Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu'nca (TMSF) temyiz edildi.
Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu, Danıştay 13. Dairesi'nin verdiği iptal kararını onadı.
İptal edilen düzenleme, ''İmar Bankası'na el konulmadan önce kıyı bankalarındaki off-shore hesaplarından son 1 ayda mevduat hesabına dönenlere ödeme yapılmayacağını'' öngörüyordu.
13. Daire, söz konusu Bakanlar Kurulu kararının dayanağı olan yasa hükmü, Anayasa Mahkemesi'nce iptal edilince, Bakanlar Kurulu kararının bu hükmünün de yasal dayanağı kalmadığı için iptaline karar vermişti.
HAZİNE BONOSUNDAN MEVDUTA DÖNENLER
Kurul, İmar Bankası'ndan ödemelerin nasıl yapılacağını düzenleyen 3 Ocak 2004 tarihli Bakanlar Kurulu kararının 3. maddesinin (a) fıkrasının üç numaralı bendinin iptaline ilişkin kararın temyiz istemini de görüştü.
Kurul, Başbakanlık ve TMSF'nin temyiz istemlerini yerinde görmedi ve 13. Daire'nin verdiği iptal kararını hukuka uygun bularak onadı. İptal edilen düzenleme, ''İmar Bankası'na el konulmadan bir ay önce hazine bonosu almak üzere toplanan ve bono alınmadan tutarı mevduat hesabına aktarılan kişilere ödeme yapılmayacağını'' öngörüyordu.
Danıştay 13. Daire'nin iptal gerekçesinde, İmar Bankası'ndan yapılacak ödemeleri düzenleyen 5021 sayılı Yasa'nın, sadece kıyı bankalarında (off-shore) hesabı açtıranların, İmar Bankası'na el konulmasından bir ay önce mevduat hesabına aktaranlara ödeme yapılmayacağını düzenlediği anımsatılmıştı.
İmar Bankası'ndan ödemelerin nasıl yapılacağını düzenleyen yasanın, devlet iç borçlanma senetleri konusunda bir hükme yer vermediğini kaydeden 13. Daire, Bakanlar Kurulu'nun, bu konudaki düzenlemesinin yasa hükmüne aykırı olduğuna dikkati çekmişti.
Daire, devlet iç borçlanma senetlerinin, mevduat hesaplarına dönüştürülmesi durumunda, artık bu tür mevduat hesapları ile tasarruf sigortası kapsamındaki mevcut hesapları arasında bir fark bulunmadığını da vurgulamıştı.
Böylece, her iki iptal kararı da kesinleşmiş oldu, ancak davalı idareler, olağanüstü kanun yolu olarak bilinen karar düzeltme isteminde de bulunabilecekler. Bu istemi de yine Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu karara bağlayacak.