|
|
|
|
Renault'nun yeni kavramı
Renault, herhalde son 20 yılın en "Yenilikçi", hatta "Avangard" otomobil üreticisi. Sadece ilginç ve farklı otomobiller yapmakla kalmıyor, otomobil endüstrisine yeni "Kavramlar" armağan ediyor. Yepyeni bir sınıf yaratan Espace gibi Fransız otomobil devi, şimdi bir kez daha yeni bir sınıf, yeni bir konsept yaratma peşinde ve ben yeni sınıfın öncüsü olan otomobili, Renault Velsatis'i denedim. Açıkçası çok da memnun kaldım. Çünkü hepsi birbirine benzeyen onca otomobil içinde ilk kez "Bambaşka" bir Dünyaya gittim. Velsatis dünyasına... Velsatis her şeyden önce değişik bir otomobil. Hem lüks bir sedan, hem de bir monospace (yani tek hacimli)... Hem Renault Safrane, hem Renault Espace.. İlginç bir kırma...
* İÇ DİZAYN Velsatis'in içi son derece lüks. Elektrik kontrollü, ısıtmalı deri koltuklar, son derece iyi bir ses düzeni, yol bilgisayarı... Özellikle müzik sisteminin hem görüntüsü, hem kumandaları sanki bir uzay aracından alınma... Karanlıkta müthiş şık bir görüntüsergileyen analog saat etkileyici. İç kabin müthiş ferah. İçeriye her yerden ışık doluyor. Görüş açıları sonsuz... Dev bir açılır tavan, kocaman bir ön cam, devasa yan camlar ve yüksek bir tavan... Ama tabii, kullanılan malzeme kalitesi ve yer yer göze çarpan işçilik hataları "Atlanmak istenen sınıfa" gölge düşürüyor. Bir de her Renault'nun içinde olan o Renault kokusu bu otomobilde de var. Ancak otomobilin güzelliği, farklılığı ve ferahlığı bütün hataları örtüyor.
* MOTOR VE ŞANZIMAN Renault'nun Formula 1'deki başarısı, bu otomobilin motoruyla kanıtlanıyor. 3,5 litrelik V6 motor, 245 beygirlik gücüyle sanki bir 8 silindir gibi performans gösteriyor.. İlk hızlanmalarda, elastikiyet de müthiş. Koskoca otomobili çekip götürüyor. Tabii bunun bedelini tüketim olarak ödüyorsunuz ama sakin kullanımda tüketim hızla düşüyor ve makul ölçülere iniyor. Şanzıman da motor kadar başarılı. Hem otomatik kullanımda, hem de tiptronikte çok verimli. Tek kusuru yüksek devirli kullanımlarda, vitesinbiraz sertçe değişmesi..
* SÜRÜŞ Yüksek kabine, önden çekişe ve ağır kütleye rağmen otomobilin sürüş dinamikleri çok iyi. Virajlarda çok zorlamadıkça savrulmuyor. Doğru girilen virajlardan gazlayıp çıkabiliyorsunuz. Savrulmalarda da çok başarılı bir şekilde kendini toparlıyor. Yatmıyor, eğilip bükülmüyor. Direksiyon yüksek süratlerde biraz hafif. Frenler çok çok iyi. Bence tek sorun otomobilin hızlı kalkışlarda hemen patinaja geçmesi. Bu durum karda, buzda hayli sorun yaratabilir..
* İZLENİM Doğrusu bu otomobil beni çok etkiledi. Önü, arkası her yeri geniş. Tam bir aile otomobili. Gücü ise müthiş. Hatchback'la sedan arası görünümü çok modern. İç işçiliği biraz daha özenli olsa Renault'ya sınıf atlatabilir. Ama bir sorunu var: Fiyatı 100 bin euroya yaklaşan ederiyle el yakıyor. Marka imajı ile fiyatı örtüşmüyor.. Tabii Türkiye'de..
Renault Velsatis Max Güç 245 bg Max Tork 330 nm- 3600 d/dak 0-100 Hızlanma 8.3 sn Yakıt Tüketimi 11.5 lt. 100 km'de Fiyatı 128 bin 650 YTL
FATİH ALTAYLI
|
|
|
|
|
|
|
|
|