|
|
|
|
Yılın otosunda Türk damgası
'2006 Yılının Otomobili' finaline Türkiye damgasını vurdu. 22 ülkeden 58 jüri üyesinin oylarıyla finale kalan 7 otomobilden ikisi Türk imzasını taşıyor. Bursalı Clio ve Murat Günak'ın tasarımı Passat finalde yarışıyor.
Yılın otosunda Türk damgası
'2006 Yılının Otomobili' finaline Türkiye damgasını vurdu. 22 ülkeden 58 jüri üyesinin oylarıyla finale kalan 7 otomobilden ikisi Türk imzasını taşıyor. Bursalı Clio ve Murat Günak'ın tasarımı Passat finalde yarışıyor.
Avrupa'da 'yılın otomobili' seçimlerinde finale kalan otomobiller belli oldu. COTY (Car of The Year) jüri üyelerinin yaptıkları seçim sonrasında 7 finalist, birincilik için yarışmaya hak kazandı. 22 ülkeden 58 jüri üyesi, bu yıl içinde Avrupa'da satışa sunulan 28 model arasından seçim yaptı. Buna göre; Alfa Romeo 159, BMW 3 Serisi, Volkswagen Passat, Renault Clio, Mazda 5, Toyota Yaris ve Peugeot 107/Citroen C1/Toyota Aygo finale kalan 7 otomobil arasında yer aldı.
CLIO DA FİNALDE Şimdi sırada ikinci tur oylama var. Uzman gazetecilerden oluşan jüri yaptıkları değerlendirme sonucunda yılın otomobili için puan kullanacaklar. Bu puanlama sonucunda birinci olan finalist '2006 Yılının Otomobili' ödülünü almaya hak kazanacak. Sonuçlar 14 Kasım'da açıklanacak. 2006 Yılının otomobili olmak için yarışacak adayların sayısı 9 gibi görünsede, aynı platformda ve aynı fabrikada üretimi gerçekleştirilen Peugeot 107/Citroen C1/Toyota Aygo modelleri tek bir model olarak değerlendiriliyor. Bu yıl yarışmada Türkiye adına iki güzel gelişme yaşanıyor. Bunlardan birincisi Türkiye'de üretilecek Renault Clio'nun "otomobil Oscar"ı için yarışacak aday otomobiller arasına girmeyi başarması. İkinci sevindirici gelişme ise ünlü Türk tasarımcı Murat Günak imzasını taşıyan Volkswagen Passat'ın finalistler arasında yer alması. VW Tasarım Bölümü Başkanı Murat Günak'ın tasarımıyla şekillenen yeni VW Passat, 7 finalist arasına girerek şimdiden önemli bir başarı elde etti.
SEÇİM NASIL YAPILIYOR? Car of The Year'ın kurallarına göre her jüri üyesinin 25 puanı bulunuyor. Bu 25 puan finalde yarışan 7 otomobil arasında bölüştürülebiliyor. Ancak, jüri üyelerinin finalde yarışan her otomobile puan verme zorunlulukları yok. Puanlarını istedikleri gibi dağıtabilen jüri üyelerinin, bir otomobile verebilecekleri en yüksek puan 10. Jüri üyeleri, fiyat, donanım, tasarım, motor performansı, çevre ve ekonomi gibi birçok faktörü değerlendirerek puanlama yapıyor. Yeni bir otomobilin yılın otomobili yarışmasına aday olabilmesi için, o yıl içinde en az 5 Avrupa ülkesinde satışa sunulması ön şart.
UFUK SANDIK
|
|
|
|
|
|
|
|
|