  |
|
Propaganda yapmayacağız!
İş dünyasının önde gelen isimleri tarafından geçtiğimiz cumartesi günü Başbakan Erdoğan'a anlatılan dış tanıtım için üç isim öne çıkıyor. Hill& Knowlton, Weber Shandwick ve Pleon. Hill&Knowlton Türkiye'ye yabancı bir isim değil. Çünkü Avrupa Birliği ile Gümrük Birliği öncesi Hill&Knowlton'ın deneyimlerinden faydalanılmıştı. Diğer ikisi yeni. TÜSİAD bu şirketlerle yaptığı müzakereyi henüz bitirmiş değil. Öyle görünüyor ki, Avrupa Birliği'ne adaylık sürecinde ülkelerinin tanıtımı için Weber Shandwick'le çalışan Çek Cumhuriyeti ve Macaristan'ın yaşadıkları TÜSİAD üyelerini de etkilemiş. Tanıtım konusunda en sıkı çalışan TÜSİAD'ın yönetim kurulu üyelerinden Ümit Boyner'den öğrendiğime göre, TÜSİAD her ülkede farklı bir strateji izleyecek. İlk gidilecek üç ülke Almanya, Fransa ve Avusturya. Avusturya'da tek bir şirketle yani Pleon ile birlikte çalışılacak, diğer iki ülkede iki şirketin ortak çalışmasından faydalanılacak. Dernek, özellikle kanaat önderlerine ve sokaktaki insana ulaşmak istiyor. O nedenle iş dünyasının temsilcileri, Avrupa medyasıyla bir araya gelerek, Türkiye'yi anlatacak. Ümit Boyner, üstüne basa basa "Kesinlikle Türkiye propagandası yapmayacağız. Avrupa'nın buna alerjisi olduğunu çok iyi biliyoruz" diyor. Özetle, dernek AB'nin tanıtımı propaganda gibi algılamasının da önüne geçmeye çalışacak, Türkiye ile ilgili gerçekleri konuşacak. Henüz netleşmediği için projeleri aktaramıyorum ancak, TÜSİAD ayrıca 'Türkiye'den Yüzler' kampanyası yapacak. Boyner, hem Türkiye'den ülkeyi temsilen bazı insanları AB ülkelerine götüreceklerini ve orada konuşmalar tertip edeceklerini hem de AB'den Türkiye'ye bazı isimleri getireceklerini anlatıyor.
|