Anadolu'dan dünyaya şarap turu başlıyor
Şarabın anavatanı Anadolu şarapları bir marka olarak dünyaya tanıtılmaya başlandı. Türkiye'nin iki büyük markası Doluca ve Kavaklıdere, "Anadolu Şarapları" nı dünya markası haline getirmek için kolları sıvadı. Fidelity Danışmanlık'ın "Anadolu Şarapları Dünya Tanıtım Projesi" çerçevesinde başlatılan çalışma, geçtiğimiz günlerde İrlanda'nın başkenti Dublin'de start aldı. Dünya pazarlarında "Anadolu Şarabı" markasıyla uluslararası şarap devleriyle rekabet etmeyi amaçlayan ve büyük ilgi gören organizasyonun ikinci ayağının İskandinav ülkelerinde yapılması planlanıyor. Proje çatısı altında bir araya gelecek şarap firmaları, yüksek ÖTV oranları nedeniyle yurt içinde satamadıkları şarapları İskandinav ülkelerinde satmayı deneyecek. Şarap ihracatını yüzde 30 oranında artırmayı hedeflediklerini söyleyen Fidelity Danışmanlık Kurucusu Taner Öğütoğlu, kapılarının bütün şarap üreticilerine açık olduğunu belirtti.
İLGİ BÜYÜK Fidelity Danışmanlık organizasyonu, İrlanda Büyükelçimiz Berki Dibek ve İrlanda-Türkiye İş Konseyi'nin katkıları ile Dublin'de gerçekleştirilen etkinliğe, Konsey üyeleri ile önde gelen İrlandalı şarap uzmanları, ithalatçılar, gurmeler ve ilgili basın kuruluşundan yetkililer katıldı. Türkiye'nin Anadolu toprakları üzerinde kurulu coğrafyası ve dünyada şarap üretimi konusundaki potansiyelinin başarılı örneklerle sunulduğu etkinlik, İrlandalı katılımcıların ilgisini topladı. "Anadolu Şarapları Dünya Tanıtım Projesi"ni hayata geçiren ve bu çerçevede Türkiye'nin önde gelen iki firmasını bir araya getirerek Türkiye şarapçılık tarihinde dönüm noktası yaratan Fidelity Danışmanlık Kurucusu Taner Öğütoğlu, Dublin'de gerçekleştirdikleri etkinliği, "Türkiye şarapçılığı için tarihi günler" olarak değerlendiriyor. Doğru pazarlama yöntemleri ile şarap ihracatını birkaç yıl içinde rekor düzeyde artırabileceklerini savunan Öğütoğlu, "Anadolu Şarapları projesi geçen yıl temmuz ayında İrlanda-Türk İş Konseyi'nin önerisi ile doğdu. Geçen yıl Türkiye'den İrlanda'ya 1.5 milyon Euro şarap ihracatı yapıldı. Sadece yılbaşında 20 milyon şişe şarabın tüketildiği İrlanda için ise bu miktar çok az. Projede Doluca ve Kavaklıdere gibi iki rakibi bir araya getirdik. İrlanda'nın önde gelen yazar, gurme ve şarap ithalatçılarına tadım yaptırdık. Ernst&Young, Gök Bora firmalarıyla Türkiye'nin İrlanda Büyükelçiliği de katkıda bulundu" diye konuştu.
İHRACAT ARTACAK İrlandalı şarap ithalatçılarıyla Türk şarap üreticilerinin ön görüşme yaptıkları etkinliğin, önümüzdeki günlerde Anadolu şaraplarının hızlı bir şekilde İrlanda pazarına girmesine katkıda bulunacağına dikkat çeken Öğütoğlu, "Anadolu Şarapları Dünya Tanıtım Projesi"ni şöyle anlattı: "Projemiz ile sektörel çerçevede ülke tanıtımı, kuramsal tanıtım ve marka tanıtımını hedefliyoruz. Anadolu Şarapçılığı konseptinin uluslararası alanda tanıtımı ve orta vadede bilinirliğini yerleştirerek, 'Anadolu Şarapları' markası yaratmayı amaçlıyoruz. Aynı zamanda şarap ihracatını artırmak, şarapçılığa uygun bağcılığı geliştirerek kaliteli tarımı desteklemek, başarılı şaraplarımızı Avrupa kapısındaki ülkemizin tüm dünyadaki elçileri haline getirmek ve ülkemizde çeşitliliği artan kaliteli şarap üretimi ve tüketiminin sosyal hayat kalitesindeki artışa destek olmayı öngörüyoruz." Doluca ve Kavaklıdere'nin öncü rol oynadıkları "Anadolu Şarapları Dünya Tanıtım Projesi" nde, evrensel standartlarda şarap üreten tüm yerli firmalara da kapılar açık tutuluyor. Diğer yerli üreticilerin katılımıyla çığ gibi artan sinerji ile Dublin'de start alan projenin, adım adım taşınacağı diğer dünya başkentlerinde de başarıyla gerçekleşmesi bekleniyor.
Pınar Şengül HABER MERKEZİ
|