|
|
|
|
Alfa 159 kasımda Türkiye'ye geliyor
Alfa 156'nın yerini alan 159 yılın son çeyreğinde yola çıkacak. Araç lüks donanım seviyesi ve tasarımıyla dikkatleri çekiyor.
Alfa Romeo'nun D segmentindeki yeni modeli 159 kasım ayında Türkiye'ye geliyor. Üç farklı motor seçeneğiyle pazara sunulacak otomobilin fiyatı ise şimdilik belli değil. İtalya'daki fiyatların ise 28 bin Euro ile 40 bin Euro arasında olması bekleniyor. Alfa 159 bugüne kadar 680 bin adet satan Alfa 156'nın yerini aldı. 4.660 milimetre uzunluğu sahip Alfa 159'a ilk bakışta V şeklindeki belirgin ızgara, bağımsız üçlü far grubu ve sisler dikkat çekiyor. Otomobilin en büyük özelliği Maserati'nin Ar-Ge ve teknolojisinden yararlanmış olması. Şirketin iddialı hedeflerinde hiç kuşkusuz Rolls Royce'dan gelen yeni CEO Karl-Heinz Kalbfell'in büyük etkisi olduğunu görülüyor. 159'un iç mekanı klasik Alfa çizgilerini taşıyor. Ön konsolda yer alan alüminyum çerçeveli yakıt, hararet göstergeleri, dijital bilgi ekranı, deri direksiyon simidi ve direksiyonu, elektrikli ısıtmalı deri koltuklar aklımıza ilk gelenler...
Güvenlik Ön Planda Alfa 159, Türkiye'de 3 farklı motor seçeneğiylesatılacak. 1.9 JTS 160 beygir, 2.2 JTS 185 beygir ve dizel motor 1.9 JTD 120 beygir güç üretiyor. Fabrika verilerine göre 1.9 litrelik benzinli motor O'dan 100 km'ye 9.7 saniyede ulaşıyor. Aracın maksimum sürati 212 km/s. Euro 4 normlarına sahip otomobilin 100 km'de yakıt tüketimi 8.7 litre. Dizel versiyon 0'dan 100 km'ye 11.0 saniyede ulaşırken, 100 km'de ortalama 5.9 litre yakıt harcıyor. Alfa 156'da tasarım ve performansın yanı sıra güvenlik de ön planda tutuldu. EBD destekli ABS, anti patinaj sistemi, 8 adet hava yastığı, 3 noktadan gergili emniyet kemerleri güvenlik donanımlarından bazıları. Örneğin geliştirilen teknoloji sayesinde araç 100 km hızla giderken frene basıldığı zaman 36 metrede durabiliyor. Pazardaki ortalama ise 37 metre. Alfa 156'daki bir diğer yenilik dört tekerlekten çekerli sistemin düşünülmesi. 3.2 litrelik motorda kullanılacak Q4 önümüzdeki dönemde yollara çıkacak.
|
|
|
|
|
|
|
|
|