Türkiye Bombardier uçaklarıyla tanışıyor
Bölgesel uçak pazarının iddialı ürünlerinden Kanadalı Bombardier'nin CRJ modeli ilk kez Türkiye'ye geliyor.
Bugüne kadar Avrupa ve Amerikalı üreticilerin uçaklarını kullanan özel havayolları, ilk kez Kanada yapımı bölgesel uçaklarla tanışıyor. Atlasjet Havayolları'nın Danimarkalı Maersk Air'dan satın aldığı 3 adet Kanada Bombardier üretimi, 70 koltuk kapasiteli yeni nesil CRJ 700 uçaklarının ilki 10 Mayıs salı günü teslim ediliyor. CRJ'nin filoya katılmasıyla Atlasjet, Bombardier uçaklarını Türkiye'de kullanan ilk havayolu olacak. Türkiye'de Bombardier üretimi iş jetleri bulunmasına rağmen yolcu uçağı ilk kez geliyor. Bombardier'nin 1990 yılında havacılık sektörüne kazandırdığı CRJ serisi, bölgesel uçak pazarında Brezilyalı üretici Embraer'in uçaklarıyla rekabet ediyor. İrili ufaklı çok sayıda havayolu tarafından bugüne kadar bin 200 adet sipariş edilen CRJ serisinin ilk uçağı CRJ 100, 1991 yılında fabrikadan çıktı. CRJ'nin 100, 200, 700 ve 900 olmak üzere 4 farklı modeli bulunuyor. Koltuk kapasitesi 64-70 arasında değişen CRJ 700, iki adet General Electric CF34-8C5 motoruyla çalışıyor. Uçağın uzunluğu 32.5m., kanat uzunluğu 23.24 m., yüksekliği ise 7.5m. Uçak, 32 bin 995 kg. maksimum kalkış ağırlığıyla 3 bin km.'lik mesafeye saate 876 km. hızla uçabiliyor.
DOĞANER: HEDEF 26 UÇAK Atlasjet'in yeni uçakları deri koltuklara ve 81 cm.'lik koltuk aralığına sahip olacak. Atlasjet CRJ 700 uçaklarıyla, iç hatlarda kısa piste sahip havalimanları dahil yurtiçinde daha fazla noktaya çapraz uçuşlar yapmayı planlıyor. Atlasjet Genel Müdürü Tuncay Doğaner, Salı günü ilk uçakla birlikte Bombardier'ın Başkan Yardımcısı Barry McKinnon'un da Türkiye'ye geleceğini söyledi. Geçen sene sadece 2 uçakla başladıkları filoyu 17 uçağa çıkardıklarını belirten Doğaner, "Atlasjet'in vizyonunu çizdiğimizde bazıları bizim için 'hayal satıyor' demişlerdi ama geldiğimiz nokta ortada. Hedefimiz 2006'da 26 uçaklık filoya ulaşmak. Haziran'da 4 adet Airbus A320 daha alıyoruz." dedi.
|