|
|
|
|
Renault, Bursalı Megane'la Avrupa'da zirveye oturdu
Renault Grubu'nun dünya satışları 2004 yılında yüzde 4.2 artış göstererek, 2 milyon 488 bin adetlik rekor bir düzeye ulaştı. Böylece şirketin dünya pazar payı yüzde 4.1'e çıktı. Özellikle Megane'ın başarısı sayesinde Avrupa'daki liderliğini pekiştiren Renault, Avrupa dışındaki gelişmesini de hızlandırdı. Az da olsa gelişme gösteren Batı Avrupa pazarında Renault yüzde 10.3 pazar payı ile binek otomobilde lider oldu. Binek ve hafif ticari araç pazarında ise yüzde 10.8 pazar payı ile ardı ardına yedinci yıl liderliğini korudu. Renault Fransa da elinde bulundurduğu liderliği İspanya, Portekiz ve Belçika'da da yineledi ve Avusturya, Hollanda ve İngiltere'de ilk üç marka arasında yer aldı. Megane, 2003'te olduğu gibi 2004'te de en çok satılan model oldu.
Türkiye pazarı patladı Batı Avrupa dışında, Renault Grubu'nun satışları yüzde 16.4 artarak 676 bin 870 adede ulaştı. Grup satışları Türkiye'de çok büyük bir canlanma (yüzde 101.1), Doğu Avrupa ve Rusya'da önemli ilerleme (yüzde 32) ve Afrika-Orta Doğu (yüzde 32.9) ile Latin Amerika'da (yüzde 16) gelişme gösterdi.
|
|
|
|
|
|
|
|
|