|
|
|
|
Yardım bileklikleri ticarete araç oldu
Bisikletçi Lance Armstrong'un kansere karşı mücadelesini simgeleyen sarı bilekliği, yeni bir akım yarattı. Ancak işi ticarete dökenler de oldu. Nike, bileklik satışına başladı.
Spordaki başarısıyla olduğu kadar kansere karşı verdiği mücadeleyle de bilinen bisiklet yarışçısı Lance Armstrong'un taktığı sarı bileklik, yeni bir trendin de öncüsü oldu. Rengarenk bileklikler takan gençler çeşitli kanser araştırmaları ya da hastalıklar konusundaki araştırmalara katkıda bulunmanın mutluluğunu da yaşıyor. Göğüs kanserine karşı bilinci artırmayı hedefleyenler pembe ya da tütün kullanımını önlemeye çalışanlar kırmızı bileklikler takıyor. Ancak, bu yardım yolu, konuya ticari açıdan bakanların da ilgisini çekti. Nike, çeşitli renklerde bileklik üretimine başladı. Bileklere takılan iplerin ya da bileziklerin kişilik hakkında ipucu vermesi aslında eski bir Musevi inanışı olan Kabala ile başladı. Ünlü şarkıcı Madonna'nın bileğine taktığı bu 7 düğümlü kırmızı ip, kısa bir süre sonra moda oldu ve dünyanın her tarafında milyonlarca insan tarafından da kullanıldı. Ancak bundan sonraki bileklik, aynı zamanda bir amacı da bulunduğu için daha etkili oldu. Geliri kanseri yenen Armstrong'un kurduğu vakfa kalan ve üzerinde "Live Strong" (Güçlü yaşa) yazan bilezikler, modada yeni bir trendin de ilk işareti oldu. Lance Armstrong Vakfı'nın www.laf.org" www.laf.org sitesinden yapılan satışlarda 20 milyon rakamına ulaşıldı. Armstrong'un bilekliğine gösterilen bu ilgi, diğer hastalıklara karşı mücadelenin yükseltilmesi için de bir araç oldu. AIDS'e karşı mücadele eden bir vakıf da özel olarak üretilen bilekliklerin satışına www.utac.org" www.utac.org sitesi üzerinden başladı. Bu konudaki en ilginç girişimlerden biri ise ABD'de 12 yaşındaki Sydney Davis ve 13 yaşındaki Daniel Rosen'ın attığı adımlar... Her ikisi de şeker hastası olan bu çocuklar "Bugün Diyabetlileri İyileştirin" yazılı mavi bilekliklerle kurdukları fona tam 30 bin dolar kazandırdı.
TİCARİ META Bileklik satışından elde edilen gelirin miktarı ünlü spor markası Nike'ın konuya ticari açıdan yaklaşmasına da neden oldu. Basketbol oynayan gençleri hedef alan ve üzerinde "Respect" (Saygı) ya da "Dream" (Rüya) yazılı yeşil ve lila renkli bileklikler, bir süre sonra Türkiye'de de satışa sunulacak. Modacıların, "Her gün farklı renkte şeyler giyiyoruz. Bu nedenle farklı renklerde bileklikler üretilebilir" sözleri ise, önceleri yardım amacı taşıyan bu aksesuarın, ticari bir meta haline dönüştüğünün de göstergesi.
Halime S. Kahveci
|
|
|
|
|
|
|
|
|