Erkek giyiminde cesur çizgiler
Erkekler için gömlek üreten Abbate, Ümit Ünal'ın tasarımlarıyla kadın giyimine de el atıyor. Ünal yeni modelleri ve trendleri de bizimle paylaştı.
Avangard tasarımlarıyla tanınan ünlü modacı Ümit Ünal, beş yıldır Abbate için tasarım yapıyor. Abbate'yi kendi çizgileriyle yorumlayarak farklı bir konsepte oturtmuş. Beyoğlu Tünel'de kendi markası var. Uluslararası fuarlara katılan Ümit Ünal, galeri ve özel butiklerde en sevdiği tasarımcılar Dries Van Noten, Yohji Yamamoto ile birlikte satılıyor. İki yıldır her adımında Abbate'nin yanında olmasının, kendisine güven ve güç verdiğini, bu işbirliğinden mutlu olduğunu söylüyor. Beyoğlu Tünel'de kendini markası olan "Bayan Ümit Ünal", Abbate'de de "Erkek Ümit Ünal" tasarımları yaptığı söylüyor. Abbate'ye yaptığı tasarımlarla, kendi adına yaptıkları arasında müşteri ve ulaştığı adreslerle ilgili farklılıklar olduğuna inanıyor. Ünal, işin zor tarafının sadece yoğun temposu olduğunu belirtiyor: "Haftanın beş günü akşam yedi-sekize kadar Abbate tasarımlarına yoğunlaşıyorum. Kısa bir yemek arasından sonra 11- 12'ye kadar da kendi markam için tasarım yapıyorum. Bu yoğunluk cumartesi ve pazar dahil haftanın her günü devam ediyor. Her iki tarafta da güçlü ve profesyonel ekiple çalışmak yükümü hafifletiyor. 10 kişilik bir tasarım ekibiyle birlikte çalışıyoruz ve Abbate'nin erkek giyiminde bir dünya markası olması için uğraş veriyoruz." Abbate, koleksiyonlarını bir yıl öncesinden bayilerine tanıtıyor. 1 Şubat'ta Borusan Oto İstinye'de düzenledikleri "Pandomim" adını verdikleri tematik bir defile ile 2005- 2006 sonbahar-kış sezonunun tasarımlarını sergilediler. Ümit Ünal'ın "Anlatmanın ve anlamanın, konuşmaktan başka yolları da var hem de dünyanın her yerinde" sözleriyle anlattığı Pandomim'de yer alan her gömlek modaya yön veriyor. Kumaş kıvrımları, desenleri, gömlek formatları ile dikkat çekiyor. Bu zengin koleksiyonda kadın gömlekleri de yer alıyor. Çok yakında Abbate, kadın giyiminde de söz sahibi olacak gibi görünüyor.
RENKLİ İŞ DÜNYASI Her sezon bir tema ile yola çıkan Abbate'nin ilkbahar-yaz koleksiyonunun adı "Ütopya İstasyonları". Tema, 2003 yılında 63 sanatçının üretkenliği sorguladığı Venedik Bienali'nden sonra ortaya çıkmış. Her Abbate mağazasını ütopya istasyonuna çevirecek marka yetkilileri, müşterilerinin ütopyalarına ışık tutmayı hedefliyor. Mükemmeliyetçilik arayışının hakim olduğu koleksiyonda, arayış en önemli yaklaşım olarak göze çarpıyor. Gömlekler, konseptin dokularını ve izlerini tüm yoğunluğu ile hissettiriyor. Sınırsız ufuklara açılmak, yeni ütopyalara doğru yola çıkmak için de ilham veriyor. Gömlek markası olan Abbate ile renkli iş dünyasına, gündelik hayata hitap eden Lente markası ile kentli olup, doğaya özlem duyanlara, renkli çizgileriyle dikkat çeken Bonchic ile trendleri maksimum hızında takip edenlere hitap ediyorlar. Ümit Ünal, hangi markadan olursa olsun müşterilerinin kesinlikle bilinçli olduğunu özellikle vurguluyor.
DÜNYAYA AÇILIYOR Abbate, bayan, Lente ve Bonchic koleksiyonlarının dünyada etkin olmasını hedefliyor. Modanın kıyısındaki ya da tam merkezindeki herkese hitap eden Abbate, çok yakında dünya moda merkezlerinde adını duyurmaya hazırlanıyor. Ümit Önal, pembe moda olduğunda, bu rengi giymemenin de moda olduğunu söylüyor. Bunu da göz önünde bulundurarak çok geniş bir koleksiyon hazırlamışlar. Ümit Ünal'ı bulmuşken yeni sezondaki trendleri sormadan da edemedim. Şatafatlı bir kışın arkasından bu yaz nefes alma yazı, sadelik ön planda. Yaz modasının sokakta yaşayan, sokak müzisyenlerinin giyimine çok yakın olduğunu belirtiyor. Eskitilmiş görünümlü tişörtler, rahat görünümlü bol pantolonlar, tasarımcı elinden çıkmış yumuşak deri ayakkabı ve sandaletler sezonun önemli parçaları. Bunun yanında ütü çizgisi belli dar kısa pantalonlar, yakasız-manşetsiz gömlekler, keten ve pamuk ceketler de dikkat çekiyor. Renklere gelince; kızıl ve gül kurusu, keten, bej renkleri ile, safran ve yeşil tonları, acı kahve, bej tonları ve pembe, muz kabuğu renkleri ve donuk sarı ön planda. Düğmelerden uzak bağlamalı gömlek ve ceketler de sezonun yenileri. Ünal, 80'li kuşağın erkek giyimini çok beğeniyor. Aynı kuşağın kadınlarını ise "moda kurbanı" olarak görüyor. 30'lu yaşlardaki kadınların giyinme zevkini de çok doğru ve dengeli buluyor ve tabii ki ben de kendi adıma teşekkür ediyorum sevgili Ümit'e...
Esra Çoruh
|