kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Fiesta ST yarışçı abilerine özendi
Fiesta ST performansıyla yarışçı abilerine özendi

Mayıs 2005'te Türkiye'ye gelecek araç performans tutkunlarını memnun edecek.

Ford'un minik modeli Fiesta şimdi de performanslı kimliği ile vitrine çıkmaya hazırlanıyor. 150 beygir güç üreten motorla donatılan ST, iç mekanıyla dikkat çekiyor.


Fiesta ST yarışçı abilerine özendi

Ford'un şirin modeli Fiesta performanslı kimliği ile vitrine çıkmaya hazırlanıyor. 150 beygir güç üreten motorla donatılan ST dış tasarımı, artırılan güvenlik donanımıyla dikkat çekiyor.

Ford'un küçük sınıftaki üyesi Fiesta motorsporları departmanı M-Sport'ın çalışmalarıyla yüksek performanslı Fiesta ST'yi yarattı. Otomobil ayrıca Ford'un yeni TeamRS organizasyonunun ürettiği ilk araç olma unvanını taşıyor. Bu ekip 2003'ün başlarında şirketin yarış ve yüksek performanslı yol otomobili mühendisleri ilk kez bir araya getirilerek, yüksek performanslı yol otomobilleri ve yeni yarış modelleri hazırlamak amacıyla kurulmuştu. ST, "Sports Technology"nin kısaltması ve yeni Fiesta ST de Ford'un yeni tipte ST amblemini içeren ilk Sports Technology modeli. Yeni "ST" ambleminde Ford'un klasik RS "yarış şeritli" logosundan ilham alan ortasında kırmızı çizgili bir tasarım kullanılıyor ve bundan sonraki bütün Ford ST modelleri bu amblemi kullanacak. Fiesta ST, Ford'un özel olarak geliştirilen 2.0 litrelik Duratec 16 supaplı motoruna sahip. 150 beygir gücündeki bu motor sunduğu yüksek torkla esneklik ve çekiş gücü sağlıyor. 185 Nm'den 190 Nm'ye çıkarılan en yüksek torkun yüzde 90'ı 1,350 d/d'den itibaren oluşturuluyor.

8.4 saniyede 100 km/s'ye ulaşıyor
Fiesta ST sıfırdan 100 km/s hıza 8.4 saniyede ulaşıyor. Fiesta ST'nin son hızı 208 km/s. Vites oranları değiştirilen beş vitesli şanzıman ve yeni, kısa hareketlere sahip vites kolu son derece hızlı ve belirgin vites değişiklikleri sağlıyor. Gelelim Fiesta ST'nin dış tasarımına. Daha geniş ve derin ön ızgara, yeni tampon, ince yan eteklikler ve fonksiyonel arka spoiler ST'nin alçak görünümünü tamamlarken düşük profilli, özel olarak ayarlanmış Pirelli P Zero lastiklere sahip çok kollu alaşım jantlar da saldırgan bir görüntü sağlıyor.

ESP sistemi özel olarak geliştirildi
ST'nin kabini de ona özgü bir şekilde düzenlendi. Orta bölümlerinde kırmızı ya da mavi kumaş ve ayırt edici yeni ST logosu bulunan siyah deri kaplı özel yeni spor koltuklar, ST'ye özgü kalın, deri kaplı direksiyon simidi, özel vites kolu, metal pedallar ve ST logolu kapı eşikleri dikkatlerden kaçmıyor. Ford'un Elektronik Denge Programı (ESP) çekiş kontrol sistemi Fiesta ST'de standart olarak yer alıyor.ESP, ABS sisteminin her bir tekerlekteki hız algılayıcıları ile birlikte yalpalama oranı, direksiyon hareketi ve yanlamasına hızlanma algılayıcılarını kullanarak sürekli bir şekilde aracın dinamik davranışını izliyor ve sürücünün hareketleriyle karşılaştırıyor. Sistem dengesiz bir durum algılarsa, önce çekiş kontrol sistemini kullanarak motorun gücünü azaltıyor ve çekişin yitirilmesini önlüyor. Fiesta ST daha önce sadece Focus RS'de görülen Performans Mavisi dahil sekiz renkte sunulacak. TeamRS tasarım bölümü ayrıca Ford'un yarış geleneğinin önemli bir parçası olan çift yarış çizgisinden türetilen özel renklere sahip bir model de geliştirdi. Bu versiyon Buz Beyazı renge sahip ve çift geniş ST mavisi şeritler motor kapağından tavana ve bagaj kapağına kadar ulaşıyor. Araç Mayıs 2005'te Türkiye'ye gelecek.
DİĞER OTO FİNANS HABERLERİ
 En yeni tuning ürünleri Türkiye'de
 Efsane HEMI motor şimdi de taçlandırıldı
 Auto Max Tuning'de Pirelli kızları müjdesi
 Hyundai'de 8.5 milyar liraya varan indirimler
 Mercedes tarihinin en büyük filo satışı
 'Gençliğimde VW kullanıyordum 25 yıl sonra onların ortağı...
 Evinizin önünde oto bakım
 Ailelere özel Golf Plus 2005'te yollara çıkacak
 Macera tutkunlarına özel Partner üretildi
 EVO VIII'e Yılın Spor Otomobili ödülü geldi
 Her 10 araçtan 7'si AB ülkelerine ihraç edildi
 Fiat Motorsports'un yeni yüzü Ozan Güven olacak
 Audi A3 için av başlıyor
 İkinci büyük showroom Bursa'da açıldı
 'Yanlış yazılmış' deyip yasayı uygulamıyorlar
 Saab 9-3'ün dizel ailesi tamamlandı
 Alfa GT'ye Fransızlar'dan Yılın Tasarımı' ödülü geldi
 Toyota'nın 'Kendini Frenle' trafik kampanyası start aldı
 Chrysler'de kış bakım günleri
    Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
  » Oto Finans
METE TANSU
Ehliyet almak için ilkokul mezun olmak...
Avrupa'nın korktuğu Abidin, SABAH'a konuştu: Ben köyümden ayrılmam
Avrupa'nın korktuğu Abidin, SABAH'a konuştu: Ben köyümden ayrılmam
Uluslararası haber ajansı AP, "Avrupa Abidin'den korkuyor" başlıklı...
Kazada yağma
Kazada yağma
Manisa'da kaza sırasında ikiye bölünen tankerden akan mazot, itfaiye...
'Fatih Sultan gibi döndü'
Türkiye için tarihi kararın alındığı 17 Aralık zirvesi sadece Türk...
'Türk büyükelçi' diye Straw'a çattı
Türkiye'nin "Kıbrıs Cumhuriyetini tanımak" zorunda kalmadan AB'den...
Hamdolsun aldık
Erdoğan, Ankara'da coşkuyla karşılandı. Kızılay'daki AB şöleninde konuşan...
İşte AB'nin tarihi 17 Aralık bildirgesi
Türkiye, 40 yıldan fazladır koştuğu AB maratonu sonucu önceki gün tarihi bir...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.