|
 |
|
 |
Ders kitapları yanlış bilgilerle dolu Ders kitapları yanlış bilgilerle dolu
Türk Bilimler Akademisi ders kitaplarında fen, bilim ve teknolojinin yanlış anlatıldığını savundu.
Başbakanlığa bağlı çalışan Türk Bilimler Akademisi (TÜBA), 9 ilde pilot uygulaması yapılan yeni müfredat programları ile ilgili bir rapor hazırlayıp, Milli Eğitim'i ve milletvekillerini uyardı. Raporda, ders kitaplarının yanlış bilgilerle dolu olduğu, fen, bilim ve teknolojinin derslerde yanlış anlatıldığını savunuldu. Rapordaki en dikkat çekici nokta ise öğrencilerin hesap makinesi kullanmaması yönündeki uyarısıydı. Rapordaki eleştirilerin bazıları şöyle:
Hesap makinesi kullanılmasın: Hesap makineleri ile bilgisayar aritmetik aracı olarak öne çıkmamalıdır. Öğrenci hesap yapmayı kestirme hesapları ve kestirimleri) öğrenmelidir
Sanat ve estetik eksik: Genel eğitim içinde sanat marjinal konumda kalmaktadır.
Ders kitapları yanlış dolu: Ders kitaplarında yaptığımız araştırmalardan ortaya çıkan sonuçlardan biri de, ders kitaplarında içerik açısından yetersiz, eksik ve yanlış bilgilerler bulunduğudur.
Psikolojik beceriler: Kişinin kendi iç dünyasını, başkaları ile olan ilişkilerine ve davranış biçimlerine bakabilmeyi ve bunların farkında olabilmeyi öğrenmesi, daha yapıcı davranış biçimlerini edinme şansına sahip olması gerekir.
Fen ve teknolojide yanlış yöntem: Moda yaklaşımlardan uzak durulmalı. Örneğin fen ve teknoloji programına girişte doğa bilimleri kendi kavram ve yöntemleriyle değil, sorunlu bir öğrenme kuramının çerçevesinde biçimlenmiştir.
Matematik programları: Matematik soyut olarak ele alınmıştır. Oysa ki bu aşamada matematiğin doğal çevremizi modellemede bir araç olduğu bilinci verilmelidir.
Zübeyde YALÇIN/MERKEZ
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|