kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Kotler: "Sıradan reklamlara neden para harcanır ki!"
İçtiğimiz süt ya sağlıksız ya da faydasız
Korsanlığın alemi yok!
Kısa...Kısa...

Kotler: "Sıradan reklamlara neden para harcanır ki!"

Pazarlama 'gurusu' Philip Kotler bir kez daha İstanbul'dan geçti. Bizim şirketten 6 arkadaş Kotler'i izlemeye gittiler. Yarı parasını onlar ödedi; yarısını da şirket. Yine de ceplerinden 200 dolardan fazla para çıktı. "Değdi mi?" diye sordum. "Fazlasıyla!" diye yanıtladılar. Özellikle de "Nasıl oluyor da iletişim danışmanlığı şirketleri reklam ajanslarıyla aynı düzeyde çalışabiliyorlar, hatta bazı durumlarda onları yönlendirebiliyorlar?" diye merak içinde olan bizim 'iletişim' gurularının Kotler'i dinlemelerinin yerinde olacağını vurguladılar...
İletişim danışmanı arkadaşlarımız Aylin Taşkıner ve Ahu Parlar'ın, 6 saatlik sunumdan herkesin kendisine bir tür ders çıkarabileceği notları şöyle:
*Dünya nüfusunun yüzde 85'ini fakirler oluşturuyor; öyleyse bu gruplara nasıl pazarlama yapabileceğimizi anlamamız lazım.
*Bazı şirketlerin "experience manager"ları vardır... Bunların işi müşterinin yaşadığı deneyimi anlamak ve iyileştirmektir. 'Müşteri deneyimi' her şeyin anasıdır.
*Şirketlerin yöneticileri genellikle bir tek P'ye odaklanırlar. Bundan daha hatalı bir şey yoktur...
*Pazarlama "holistic bütünsel" olarak ele alınmalıdır. PR'dan reklama, etkinlikten, şirket sözcüsünün görünümüne, yaşamına, iç iletişime kadar hepsinin entegre ve paralel yönetilmesi gerekir.
*Dünyada ciddi bir reklam karmaşası vardır. Reklamlar birbirinin aynı hale gelmiştir. "Why spend money on ordinary advertising?" (Sıradan reklamlara neden para harcanır ki?) Artık günümüzde markalar genel olarak reklamla farklılaşamamaktadır.
Marka algısı olmayan bir şirketin başı beladadır.
*Promosyon müşteri getirmede ya da müşteri sadakatini artırmada başarılı değil. PR'ın önemi giderek artmaktadır. İnsanlar haber olarak duydukları şeylere daha çok inanırlar. "The Fall of Advertising and The Rise of PR" (Reklamın çöküşü PR'ın yükselişi) adlı kitabı herkesin okuması gerekir.
*Satış odaklı yaklaşım dönemi bitmiştir.
*Kaynakların etkin kullanımı önemlidir. Yüksek bütçeli reklam çalışmalarından, daha mütevazı bütçeli ancak etkisi yüksek PR çalışmaları ön plana geçmiştir.
*Dikkat edilmesi gereken denklem şudur: NT + OO = EOO (New Technology + Old Organization = Expensive Old Organization) Yeni teknoloji + eski organizasyon = Pahalı eski organizasyon. İnsanların kafası eski modellere göre işlediği sürece, istediğiniz kadar yeni teknolojiler ile donatın şirketinizi... Ancak, "pahalı bir eski şirket"iniz olur....

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Rekabet artık artistik hareketlerde...   / 24-10-2004
 İndeksin yoksa sen de yoksun   / 17-10-2004
 Olacak iş mi Cem Bey...   / 10-10-2004
 Yoka ben geri kafalı bir maço muyum?   / 03-10-2004
 Siyasette şaşmak ve dalmak olmaz   / 26-09-2004
 FB Su, inşallah beni yanıltır   / 19-09-2004
 Kudsi Ergüner'i çok fena kaçırdım   / 12-09-2004
 Efes vurduğu yerden ses getiriyor   / 05-09-2004
 Eczacıbaşı düdük çaldı: Rekabet eksik olmamalı!   / 29-08-2004
 Roche 5 ay önce sürüden kopmuş   / 22-08-2004
İLKER SARIER
Gazetecilerin duruş farkı!
İnsanın toplumda durduğu...
ALİ SAYDAM
Kotler: "Sıradan reklamlara neden para harcanır...
Kırcı burada yakalandı
Haluk Kırcı'nın yakalandığı Mariupol, mafyanın merkezi olarak...
Nurcan töre kurbanı
Bir ay önce ormanda cesedi bulunan kadının aile meclisi kararıyla...
Kardeşi de vuruldu
Kardeşi de vuruldu
Altı ay önce Sarıyer'de öldürülen Burhan Kirsen'in kardeşi Osman'ın...
Sokakta ikinci infaz
Sokakta ikinci infaz
Erzurum'da sokak ortasında işlenen Yılmaz Demir cinayetinin zanlısı...
IMKB
E: 22,900 D:% 1.48
DOLAR
S: 1,473,000 D:% 0.00
EURO
S: 1,871,000 D:% 0.00
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.