kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Oto fiyatları 1 yıl öncesine döndü!
Oto fiyatı 1 yıl öncesine gitti

Şirketler satışları artırmak ve stokları bitirmek için araçlara zam yapmadı.

Otomobil satışlarındaki hareketlilik son 2-3 ayda azaldı. 55 bin adetlik satıştan 33 binlere düşüldü. Şirketler de elindeki stoku eritmek ve rekabette bir adım öne geçmek için otomobile zam yapmadı. Hatta bazı markalarda fiyatlar bir yıl öncesiyle aynı kaldı.

***

Oto fiyatları 1 yıl öncesine döndü!

Satışları hareketlendirmek ve stoklarını eritmek isteyen şirketler otoya zam yapmadı. Bazı markalarda fiyatlar 2003'le aynı kaldı.

Geçtiğimiz bir yıllık süreçte otomobil satışları rekorlar kırdı. Krizlerle daralmış tüketim yeniden canlandı ve ertelenmiş talebin de devreye girmesi ile oldukça hareketli bir yıl geçirildi. Tabii faiz oranlarının düşmesi de bu trendin oluşmasında baş aktördü. Şimdi ise bankalar 5 ay önce gördükleri 1.80'li faiz oranlarını artık unutmuş görünüyor. Otomobil satışlarının yüzde 80'inin kredili yapıldığı göz önüne alındığında otomobil sahibi olmanın maliyeti de arttı. Birkaç banka hariç 20 milyarlık otomobil almak için toplamda 5 ay öncesine göre 3 ile 4 milyar lira arasında daha fazla kredi faizi ödemek zorunda tüketiciler. Tabii geçen yılki gibi 5 milyarı aşan hurda indirimi de artık yok.

Tek rekabet fiyatta
Ancak işin bir de firmalar tarafı var. Satışlar, faizlerin yükselmesi ve hurda indiriminin yarıya düşmesi daha da önemlisi artık piyasada hurda araç kalmaması nedeniyle düştü. Bu nedenle firmalar da fiyatlara pek dokunamıyor. Tabii döviz kurunun istikrarlı seyri de firmaların fiyatları yukarı çekmesini önlüyor. Bir çok firma yılbaşından bu yana fiyatları ile çok az oynadı. Fiyatlar yılbaşına çok yakın. Bir çok otomobilin fiyatı mayıs ayından bu yana değişmiyor. Paris Otomobil Fuarı'nda da Toyotasa Genel Müdürü Volkan Eren de fiyatların düştüğünü belirterek, "Otomobili almanın tam zamanı" demişti. İşte size birkaç örnek.

6 aydır zam yok
Ford Focus marka otomobilin fiyatı mayıs ayından bu yana aynı. Focus Comford 1.4i marka otomobilin kredili satış fiyatı 26.8 milyar lira. Comford Collection 4K 1.6i model otomobil ise 6 aydır 29.1 milyar liradan satılıyor. Focus Trend Darkline 3K 1.6i modelin fiyatı ise yine altı ay öncesi ile aynı 28.3 milyar lira.

18.5 milyara Chevrolet
Türkiye'ye fiyat avantajı ile giriş yapan Chevrolet'de Kalos HB 1.2 SE'nin fiyatı ağustos ayından bu yana 18.5 milyar lira. Opel'de Vectra 1.6'ya ise temmuz ayından bu yana zam yapılmıyor. Vectra 1.6'nın fiyatı hâlâ 37 milyar lira. Temmuz'dan bu yana zam gelmeyen bir başka marka Peugeot. Peugeot 206 X-Line 1.4 lt. 4 aydır 25,9 milyara satılıyor. Peugeot 307 XR 1.4 lt. 16 V'de temmuzdan beri 31.2 milyardan alıcı buluyor. Peugeot 307 XR 1.6 lt araç da 33.2 milyara zamsız satılıyor.

Mazda da kervana katıldı
Mazda otomobiller de 2003'ün ağustos ayından bu yana zam görmüyor. Mazda 6 SDN MT modeller 14 aydır 49.2 milyar liradan satılıyor. Üstelik fiyata 963 milyon liralık bandrol, trafik sigortası ve plaka masrafları da dahil. Mazda 3'lerde ise en son zam bu yılın ağustosunda yapıldı. Mazda 3 Comfort 32.7 milyar liradan satılıyor. Toyota'da ise çok küçük zamlarla 19.9 milyar lira olan Yaris 1.0 Terra'nın fiyatı 20 milyar 40 milyona yükseltildi. Avensis 1.6 Comfort'un fiyatı ise 39.8 milyardan 41.7 milyara çıktı. Avensis 2.0 Elegant da 51.9 milyardan 52.3 milyara çıktı.

VW'de sadece 1 milyar zam
Volkwagen marka otomobillerde ise yılbaşından bu yana 1 ile 3 milyar arasında fark var. Örneğin Polo Basicline AC 75 hp'nin fiyatı yılbaşında 24.1 milyarken şimdi aynı otomobil 25.1 milyardan alıcı buluyor. Bora Primeline de 31.1 milyar liradan 10 ayda 1.2 milyar lira zamlanarak 32.3 milyara çıktı.
DİĞER OTO FİNANS HABERLERİ
 Bankalar yeniden faiz indirme yarışına girdi
 BMW'nin küçük 4x4' dizel motora kavuştu
 Ticari araç satışları altın yıl 2000'i geçti
 Dunlop ustalar ligine giriş yaptı
 Anadolu Isuzu rotasını Batı'ya doğru çevirdi
 Yenilenen Focus'la daha iddialı oldular
 'Türkiye'de D-MAX üretimi sözkonusu değil'
 Otomobille nice yıllara
 Kredili satışta da 3.5 milyar indirim
 Bozulmaya karşı da sigorta fırsatı
 Çiftkurtlar 30 yıl sonra Skoda ile Gayrettepe'de
 BMW 1 yola çıktı, şimdiden kasıma kadar kuyruk oluştu
 Özgürlüğe yelken açtılar
 Ford motor yağlarını artık Opet üretecek
 Yenilenen Octavia Türkiye yollarında
 Maliyet katili Carlos milli kahraman oldu
 Renault'dan çocuklar için yaya güvenliği kampanyası
 Peugeot bayilerinde '407' özel gecesi
 Pirelli'nin yeni kış lastiği Türkiye'de satışta
    Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
  » Oto Finans
ALİ SAYDAM
'Houston, bir problemimiz var'
Hapishaneden kaçan bir...
Nurcan'ın akciğeri yeni bir hayatı soluyor
Nurcan'ın akciğeri yeni bir hayatı soluyor
Kürtajda yaşamını yitiren Nurcan Şenli'nin akciğeriyle Türkiye'de...
300 trilyonluk miras kavgası
300 trilyonluk miras kavgası
4 yıl önce geride büyük bir servet bırakarak ölen Tahsin Çiftçi'nin...
Bu da Saddam Kolomb!
Bir yıl arayla çekilen iki fotoğraf... Biri, Saddam'dan geriye iz...
Türbanlı Merkel
Alman Berliner Kurier gazetesi, Türkiye'nin AB üyeliğine karşı imza...
'CHP'de emeğime saygısızlık yapıldı'
CHP Yüksek Disiplin Kurulu (YDK) kararıyla partiden ihraç edilen eski Genel...
'Kızılay'a ihanet vatana ihanettir'
Başbakan Erdoğan, Kızılay'ın Türkiye'nin yüreğini, aklını ve vicdanını temsil...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.