|
|
|
|
Hayat kurtaran iki buluş
Üreticiler araçtaki güvenlik donanımları kadar yayayı korumak için de çalışmalar yapıyor. Honda'nın yükselen motor kapağı ve gece görüş sistemi, olası kazada ölüm riskini azaltacak.
*** İşte insan hayatını kurtaracak önemli buluş
Honda'nın geliştirdiği 'açılan motor kapağı' güvenlik projesi, çarpışma esnasında yayanın daha az etkilenmesini hedefliyor.
1 Yükselen motor kapağı Honda yaya güvenliği için yaptığı teknolojik karoser çalışmalarına bir yenisini daha ekledi ve yükselen motor kapağı sistemini geliştirdi. Çarpışma anında aracın yükselen motor kapağı yayanın baş bölgesinin aracın sert bölümlerine çarpmasını engelleyerek, ciddi biçimde darbe alma olasılığını azaltıyor. Sistem, araç hız sensörü ve ön tamponun içine yerleştirilmiş üç sensör yardımıyla çalışıyor. Sensörler çarpışmanın bir yaya ile gerçekleştiğini tespit ediyor. Yollanan sinyaller sistemi harekete geçiriyor ve motor kapağının arka bölgesi yaklaşık 10 cm. yükselerek motor ile motor kapağı ve diğer sert aksamlar arasında bir boşluk oluşturuyor. Bu sayede yayanın baş bölgesinden alacağı hasar azalmış oluyor. Honda, yayaların çarpışma anında göreceği hasarı azaltan karoser teknolojisini 1998 yılında HR-V ile tanıtmıştı. Daha sonra 2000 yılında Civic'te darbe emici özelliği bulunan motor kapağı ve menteşeleri, ön çamurluklar ve tampon gibi yayanın göreceği zararı azaltan karoser aksamları kullanıldı.
2 Gece görüş sistemi Yaya ölümlerinin yüzde 70'inin geceleri meydana geldiğinden yola çıkan Honda Akıllı Gece Görüş Sistemi'ni geliştirdi. Kızılötesi kameraların kullanıldığı sistem aracın yolundaki ya da yoluna yaklaşan yayayı fark edip sürücüyü görsel ve sesli olarak uyarıyor. Bu yeni sistem 2004 sonbaharında Japonya'da Honda Legend modelinde sunulacak. Akıllı Gece Görüş Sistemi, ön tamponun alt kısmına yerleştirilmiş uzak kızılötesi iki kameranın tespit ettiği, ısı yayan nesnelerin görüntülerini kullanıyor. Kameraların algıladığı görüntüler konsolun üstündeki gündüz ışığında kapalı duran bir ekrana yansıtılıyor. Yolun üstünde veya yaklaşmakta olan nesneyi, sistem görüntü ve sesli uyarılarla sürücüye bildiriyor. Ayrıca sistem şekil ve ebatları baz alarak, tespit edilen nesne bir yaya ise bunu da belirtiyor. Şirket yaya güvenliğini artırmak adına geliştirdiği teknolojiler için dünyanın ilk yaya mankeni POLAR I'i 1988'de geliştirmişti. Bunu 2000 yılında insan vücut yapısının özelliklerini daha fazla taşıyan ve daha çok noktada ölçüm cihazları bulunan POLAR II takip etti.
|
|
|
|
|
|
|
|
|