Toyota tasarrufa gitti, kârını katladı
Uyguladığı programla 1.8 milyar dolar tasarruf sağlayan piyasa değerine göre en büyük otomobil üreticisi olan Toyota geçen yıl sattığı her araç için bin 578 dolar kâr elde etti.
Piyasa değeri itibariyle dünyanın en büyük otomobil üreticisi olan Toyota'nın, 30 Haziran'da sona eren ikinci çeyrek kârının yüzde 29 artışla 2.6 milyar doların üstünde olduğu açıklandı. Japon otomotiv devinin net kârı ise 4 milyar dolara yükseldi. Geçtiğimiz yıl Ford Motor'u yakalayarak, General Motors'un ardından dünyanın en büyük ikinci otomobil üreticisi ünvanını alan Japon şirketi Toyota, kullandığı yüksek teknolojiyle, dünya pazarına sürdüğü yeni ürünlerle ve uyguladığı tasarruf politikalarıyla rakiplerinin önünde seyrettmeye devam ediyor. Nisan-haziran döneminde bütün bölgelerde kârını arttırmayı başaran Toyota, bu karı uygulamakta olduğu, yılda 1.8 milyar dolar tasarruf sağlayan programa borçlu. Toyota, geçen yıl sattığı her araç başına bin 578 dolar kar ederken, bu rakam dünyanın en büyük otomobil üreticisi General Motors için 440 dolardı. Toyota'nın, 30 Haziran'da sona eren birinci yarı yıl kârı 4 milyar doların üstüne çıktı.
7.2 milyon üretim Toyota yetkilileri, yakaladıkları başarılı satış grafiğinin ardından, 2004-2005 için satış tahminlerini yüzde 2.6 arttırarak yeni hedeflerini 7.2 milyon adet olarak belirlediler. Yurtdışı otomobil satışlarındaki artış, Honda ve Nissan'ın da kârının artmasına yardımcı oldu, fakat iki Japon rakip de Toyota kadar karlı olmayı başaramadı. Toyota çatısı altında kendi markasının yanı sıra, lüks otomobil üreticisi Lexus, küçük otomobil üreticisi Daihatsu ve kamyon üreticisi Hino da bulunuyor.
ABD'ye hibrid model Toyota, önümüzdeki günlerde ürün yelpazesini yeni hibrid araçlarla genişletmeyi planlıyor. Japon üretici, hem elektrik hem de benzinle çalışabilen hibrid araçların, Toyota'nın ilk seri üretim hibrid otomobili Prius'un ABD pazarında gösterdiği başarıyı yakalamasını umuyor. Bu başarı ile şirket kârını daha da üst seviyelere taşıyabilecek.
|