|
|
|
|
|
Başarımız AB'yi kıskandıracak
|
|
Beş ay önce pazara giren Chevrolet, satışta ilk on marka arasına girdi. Şirket gösterdiği performansla Avrupa'daki organizasyonlar içinde ilk beş arasında yer alıyor. Chevrelot Türkiye'nin yöneticisi Murat Aydın, dizelle birlikte satışlarını daha da artıracaklarını söyledi.
*** Chevrolet Türkiye Avrupa'da ilk beşte
Türkiye'ye kısa bir süre önce giren Chevrolet, pazar payını canlılığın da olumlu etkisiyle yüzde 4'e çıkarttı. Şirket bu başarısıyla Avrupa'daki birçok organizasyonu geride bıraktı.
AChevrolet." Evet bu sloganı duyalı yaklaşık 5 ay oldu. Türkiye pazarına kısa süre önce giren Chevrolet pazardaki canlılığı da arkasına alarak, Top 10'a (pazarda ilk ona girdi) girdi. Hatta şirket göstediği performansla Avrupa'da birçok ülkeyi geride bıraktı. Chevrolet'nin Türkiye operasyonu İtalya, ispanya, Almanya ve İngiltere'den sonra beşinci sıraya yükseldi. Chevrolet Türkiye Satış ve Pazarlama Müdürü Murat Aydın, General Motors'un ülkemize büyük ilgi gösterdiğini belirterek, "Bu başarımız tesadüfi değil. Şatışlarımızın böyle olacağına inanıyorduk, Yoksa Türkiye pazarına girmezdik" dedi. Murat Aydın'la Chevrolet'deki son gelişmeleri konuştuk
* Şubat 2004'te pazara girdiniz. Pazar payı hedefinizi tutturdunuz mu? 12 Şubat'ta pazar payımız yüzde 1.4'e çıktı. Şimdi ise yüzde 4'e çıkartarak, ilk 10'a girdik. Yılsonu hedefimiz de bu seviyelerde olacak. Minimum 10 bin otomobil satmayı planlıyoruz. En yüksek satış performansımızı da haziranda 1.500 adet otomobille gerçekleştirdik.
* Pazar 2004 yılında hangi seviyede gerçekleşecek? Tüketici kredileri yeniden yüzde 2'ler seviyesine düşerse, binek otomobil satışlarının 450 bin adetler seviyesine ulaşacağını öngörüyoruz. Hurda araç teşviğinin yarı yarıya indirilmesi pazarı olumsuz etkiledi. Artık hurdanın bir avantajı kalmadı. Bu yüzden tüketi kredilerinin öneme daha da büyüdü. Şu an satılan araçların yüzde 80'i kredili.
* Bayi sayısı artacak mı? Türkiye çapında 23 Chevrolet bayisi var. Anlaşmalarla kısa süre içinde bu rakam 29'a çıkacak. Yılsonu hedefimiz ise 40. Şu ana kadar binin üzerinde bayi başvurusu aldık. Tabii ince eleyip, sık dokumak gerekiyor. Çok hızlı da büyümek istemiyoruz. Çünkü önemli olan müşteriye iyi hizmet verebilmek.
* En çok hangi modele ilgi var? İlk pazara sunduğumuz model olan Kalos'a yoğun ilgi var. Hatchback versiyonu çok zor bulunuyor. Lüks modelimiz Evanda da iyi gidiyor. Özellikle Anadolu'dan talep alıyor. Samsun, Antalya ve Ankara öne çıkan şehirler. Lacetti'yi daha sonra yollara çıkartık. Ancak yılsonunda ikisinin pazar payını dengeleyeceğiz.
* Önümüzdeki dönemde yeni model olacak mı? Ekim ayında Lacetti SW'yu tüketicilerin beğenisine sunacağız. 1.5 lt ve 2.0 lt dizel motorları ise önümüzdeki yıl Türkiye getireceğiz. Dizel motorlar satışlarımıza doping olacaktır. Satışlarımızın yüzde 25-30 oranında artacağını düşünüyorum.
|
|
|
|
|
|
|
|
|