|
|
|
|
Reklamlar çocukları 'obez' yapıyor "
Çikolatalar, cipsler, şekerli ve yağlı bir sürü abur cubur... İddiaya göre çocukların obeziteyle çok erken yaşlarda tanışmasının, "faili" olan bu besinlerin çocuklarda yarattığı "bağımlılığın" en büyük nedeni reklamlar. İngiltere'de radyo, televizyon ve kablosuz iletişim kurumu Ofcom'un yaptığı bir anket reklamların, özellikle de reklamlarda kullanılan unsurların çocukların beslenme alışkanlıkları üzerindeki etkilerini bütün açıklığıyla ortaya koydu. On üç bin ebeveyn, çocuk ve uzmanın katıldığı ankette, reklamların çocukların kalori yüklü besinlere ilgisinin en büyük sebebi olduğu belirlendi.
TUZAĞA DÜŞÜYORLAR Uzmanların elde ettiği verilere göre, beş yaşına kadar çocuklar reklam ve programları birbirinden ayırt edemiyorlar. Yaşları ilerledikçe "obezite" tuzağının potansiyel adayları haline geliyorlar. Ve reklamlardaki daha renkli ve hareketli görüntüleri ayırt etmeye, bu görüntülerle diğer programlardan daha fazla ilgilenmeye başlıyor. Reklamlarda özellikle çizgi film karakterlerinin boy göstermesi, ünlü kişilerin ürünlerin tanıtımında yer alması çocukların bu ürünlere olan ilgisini artırıyor. Ofcom'un yaptığı bu önemli araştırmanın ardından İngiltere'de aileler özellikle çocukların ekran başında olduğu saatlerdeki reklamlarda bazı yönetmeliklerin devreye girmesini talep etmeye başladılar. Araştırmayla doğan tepki Kellogg's firmasının da reklamlarında kullandığı Kaplan Tony karakterinden vazgeçmesine neden oldu.
DIŞ HABERLER
|
|
|
|
|
|
|
|
|