|
|
|
|
Dünyanın en iyi tasarımı 1940'lar dan çıkıp geldi
Industrial Design Excellence (IDEA) ödülü bu yıl ne bir cep telefonuna ne de yeni bilgisayar modeline gitti. Büyük ödül 1940'ların havasını taşıyan Chevrolet Super Sport Roadster'e verildi.
Amerikan Rüyası'nın 1940'larda sembolü haline gelen efsanevi Chevrolet pick-up, 2004'te öyle bir geri döndü ki, modern ekonomi onu '2004'ün en iyi dizaynı' ödülü ile taçlandırdı. Her yıl düzenlenen Industrial Design Excellence Awards (IDEA) büyük ödülü bu yıl Chevy Super Sport Roadster'in oldu. General Motors'un iki koltuklu, dünyanın ilk dönüştürülebilir pick-up konsepti Chevy Super Sport Roadster, hem spor otomobil hem de açılabilir bagaj tavanı ile pick-up duygusunu birada yaşatıyor. Aslında konsept basit. Chevy'nin icadı dönüştürülebilir pick-up, arka bagajı kapalı olarak kullanılabiliyor. Bu haliyle tipik iki kişilik spor otomobili andırıyor. Otomobilin bagaj kapağı çıkartıldığında ise karşınıza sizleri dağa bayıra atacak pick-up ortaya çıkıyor. Bütün bu özelliklere bir de 1940'ların o savaş sonrası yeniden toparlanan ABD ekonomisini sırtında taşımış chevy pick-up'un dizaynı eklenince ödül doğal olarak roadster'e gidiyor.
Sıradışı tasarımlar IDEA'nın otomobil dalında verilen özel ödülünü Ford Cobra konsept otomobili ile hybridlerin anası Toyota Prius aldı. Bu alanda bronz madalya Toyota'nın yeni otomobili Scion XB'ye gitti. Otomobil dalında altın madalya ile taçlandırılan Toyota Prius'un dört kapılı sedan modeli ödüle, klasik diyaznına karşın, hem benzin hem de elektrikle çalışan motoruyla layık görüldü. Ford'un adaleli Cobra otomobili ise her halinden hız yapmak için yaratıldığını tüm dünyaya ilan ediyor. Cobra Cabriolet'nin yan aynaları ve yan camları yok. Sıkı durun kapı kolu da yok... Ayrıca rüzgarlık gibi gereksiz (!) aksesuvarların hiçbiri bu otomobilde bulunmuyor. Ford Cobra henüz konsept. Ancak bu araç sadece hız için üretilmiş görünüyor. Aslında şirketlerin ödüllü dizaynlara yönelmeleri arkasında, dünyadaki ekonomik konjonktürün önemli bir yeri var. Durgunluk döneminde maliyet azaltıcı önlemlerle daha fazla haşır neşir olan şirketler, büyüme dönemlerinde pazar paylarını artırıcı yeni dizaynlara özel önem veriyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|