|
Ruhu eksik
|
|
Kemer'deki yarıştan akılda kalanlar Loeb'in rakipsizliği, Serkan Yazıcı'nın dokuzunculuğu, yağmur, sıcak, boş kalan seyirci etabı ve azalan coşkuydu.
Dünya Ralli Şampiyonası Türkiye'ye geldi geliyor derken, ikincisi bile geride kaldı. Peki bu yarıştan geriye neler kaldı? Loeb'ün ve Citroen'in durdurulamayışı, Serkan Yazıcı'nın 9.luğu, yerli süper 1600'lerin müthiş çekişmesi, yağmur, sıcak, çok güzel tasarlanmış ama ne yazık ki bomboş kalan özel seyirci etabı ve azalan coşku... Sebastian Loeb bu yılki 4. zaferine ulaşırken şampiyonluğun en büyük favorisi olduğunu da ortaya koydu. Loeb, asfalta zaten favori olarak çıkıyor ama, toprakta da iyi gitmesi rakiplerinin işini hayli zorlaştıracak.
Serkan 1 puan alsaydı.. Serkan Yazıcı'nın derecesi gerçekten gurur vericiydi. Serkan ilk 10'a girmek hedefiyle yarışa başlamıştı. Fakat, insanoğlu açgözlü... Ben de... Serkan'ın 9.luğuna sevinmek yerine 8. olup puan alamayışına üzüldüm. Üstelik de puanı, zaten yarışın başında geçmiş olduğu Alman Anthony Warmbold'a yalnızca 25.5 saniye farkla kaybetti. Serkan ikinci gün özellikle de takım arkadaşı Adnan Sarıhan'ın yarışdışı kalmasından sonra tempo düşürdü ve o sırada Warmbold'a geçildi. Serkan "Bir yanda WRC'de puan almak, diğer tarafta takımım için Türkiye Şampiyonası'nda puan almak" diyerek yarış içinde düştüğü ikilemi dile getiriyordu.
Birlikte kafa yoralım Yerli süper 1600 çekişmesine gelince... Son etaba girilmeden önce servis alanında rastladığım Renault Basın ve İletişim Müdürü Oliver Faust, heyecanla lider Fiat Palio pilotu Hamdi Ünal ile ikinci Renault Clio pilotu Burak Çukurova arasındaki 0.7 saniyelik farkı gösterdi. Son etap ise daha şoke ediciydi. Citroen pilotu Ercan Kazaz'ın yarışdışı kalması ve Fiat'tan Volkan Işık'ın sorunlar yaşamasıyla meydanı boş bulan Hamdi ile Burak'ın mücadelesinin son perdesinde iki pilot eş zamana imza attı. Yani 383 km.lik mücadele Hamdi Ünal'ın 0.7 saniyelik üstünlüğüyle sona erdi. Azalan coşku derken işin içine sadece organizatörleri değil, yarışçıları, seyirciyi ve basını da katıyorum. Bunu anlatması zor, ancak yarışın geçen yılki ruhu gerçekten yoktu. Çözüm için birlikte kafa yormamız gerek.
|