Tişörtte Osmanlı modası başladı
İki bankacı ile bir reklamcı, Osmanlı İmparatorluğu motifleriyle tişört tasarladı ve Ottaman Empire adıyla da satışa sundu
Bankacı Ayça Oral ile Kerim Sarç ve Kerim Bey'in reklamcı eşi bir araya gelip tişört üretmeye başladı. "Ottaman Empire" markasıyla Nişantaşı'nda açtıkları butikte satışa sundukları tişörtlerin özelliği, Osmanlı İmparatorluğu motifleriyle süslü olması. Tişörtlerin üzerinde bazen Osmanlıca bir yazı, bazen fesli bir erkek, bazen bir padişahın portresi, bazen de at üstünde bir paşa motifi oluyor. Her tasarımdan birkaç tane tişört yapılıyor ve böylelikle özel olması sağlanıyor. O yüzden sürekli yeni tasarımlar ortaya çıkıyor. Sonuçta tişörtler, markasından logosuna, tasarımından yazılarına kadar herşeyi Osmanlı'yı yansıtıyor. "Osmanlı kültürünü modernize edip günümüze taşımayı amaçladık" diyen Ottaman Empire'ın ortaklarından Ayça Oral, "Osmanlı İmparatorluğu motiflerinin tişört üzerinde güzel bir tasarım oluşturacağını düşündük. Tasarımlar bittiğinde de yanılmadığımızı anladık" diyor. Oral, Osmanlı motiflerini seçmekteki bir başka amaçlarının da yabancı turistlere de tişört satmak olduğunu belirtiyor. Vücuda oturan, kısa formuyla trendi kesimlere sahip tişörtlerin başlıca hedef kitlesi, hareketli bir sosyal yaşama sahip, eğlencesine düşkün gençler. Kerim Sarç, "Tişörtlerimizi Nişantaşı'nda gezen, kulüplerde eğlenen genç ve kendini genç hissedenlerin üzerinde görmek istiyoruz" diyor. Aslında bu istekleri gerçekleşmeye başlamış bile. Çünkü daha butiklerini açalı iki ay bile olmadan yüzlerce tişört satmışlar. Bu arada fiyatlarını da söyleyelim; 35 ile 50 milyon arasında değişiyor. Şakayık Sokak No: 59/1 Teşvikiye.
|