|
|
|
|
|
25 pilot rallide finişi göremedi
|
|
Türkiye Ralli Şampiyonası İzmir'de start aldı. Kırıcı geçen yarışın sonunda Ford Takımı duble yaptı, Volkan Işık ise kaza yaptı... Türkiye Ralli Şampiyonası, geçtiğimiz hafta sonu yapılan Opel Ege Rallisi ile start aldı. Toplam uzunluğu 442, özel etap uzunluğu ise 141 km olan yarış, İnciraltı Gençlik Merkezi'nde finiş gördü. 54 ekibin start aldığı bu kırıcı yarışı sadece 29 ekip tamamlayabildi. Takımların ve pilotların büyük bir heyecanla hazırlandığı yarış büyük sürprizler de doğurdu. Birinciliği Ford Takımı pilotlarından Adnan Saruhan alırken, ikincilik yine aynı takımdan Serkan Yazıcı'nın oldu.
*** Mehter marşıyla gelip İzmir marşıyla döndüler
Ford Takımı'ndan Adnan Saruhan'ın kazandığı İzmir'deki ilk yarışta en çarpıcı olay Volkan Işık'ın yaptığı kazaydı. Çok kırıcı geçen rallide 25 sürücü finişi bile göremedi.
Türkiye Ralli Şampiyonası, geçtiğimiz hafta sonu yapılan Opel Ege Rallisi ile start aldı. Toplam uzunluğu 442, özel etap uzunluğu ise 141 km. olan yarış İnciraltı Gençlik merkezi'nde finiş gördü. 54 ekibin start aldığı bu kırıcı yarışı 29 ekip tamamlayabildi. Yarışın liderliği için verilen mücadele, Ford takımı pilotları Serkan Yazıcı ve Adnan Saruhan arasında geçti. Rallinin liderliğini uzun süre elinde bulunduran Serkan Yazıcı lastik patlayınca, takım arkadaşı Adnan Saruhan'ın kendisini geçmesine engel olamadı. Grup N kategorisinde geçtiğimiz sezon belli yarışlara katılan, bu yıl ise tüm şampiyonayı Subaru Impreza'sı ile kovalayacak olan Hakan Dinç, birinciliği kazandı. Aynı zamanda genel klasmanda da üçüncü oldu. Ciddi bir mücadele yaşanan Süper 1600 kategorisinde ise yarışın bitimine bir etap kala Volkan Işık ve Erkan Güleren ikilisinin yaptığı ciddi kaza ile dengeler bir anda değişti. Beklenmedik bu kazanın ardından birinciliği takımın bir diğer pilotu Hamdi Ünal kazandı. Yine Fiat Abarth Motorsports takımından Ömer Tolon da bu kategori de ikinci gelerek takımına ciddi bir avantaj sağlamış oldu. İddialı isimlerden Ercan Kazaz ise dördüncü etapta otomobilinin start alamaması üzerine yarış dışı kalarak tatsız bir başlangıç yaptı. Citroen takımının sezonun ilk yarışında yaşadığı teknik talihsizlikler bununla da sınırlı kalmadı. Ve takımın diğer önemli pilotu İbrahim Okyay da otomobilinin trigger kayışının kopması sonucu yarış dışı kaldı. Ünlü pilot Işık'ın konsantrasyon kazası olarak adlandırdığı kazanın takımın sezonun geri kalan bölümündeki stratejisini değiştirip değiştirmeyeceği henüz bilinmiyor.
Volkan Işık'ın sağlığı iyi Kaza sonrası hastaneye kaldırılan pilotların sağlık durumu iyi. Ancak yarışa katılan bir çok pilot ve takım yöneticileri bu yarışın etaplarının çok kırıcı olduğu konusunda birleşiyor. Bir çok ünlü ismin lastik patlatarak ciddi zamanlar kaybetmesi de bunun en önemli göstergesi. Eleştirilerden biri de tek güne sığabilecek bir yarışın neden tüm hafta sonuna dağıtıldığı yönünde. Bu durum da küçük bütçesi olan isimlerin yarışlara katılmalarının önündeki önemli engellerden biri oluyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|