Yılda 1 milyar şişe satan portakallı içecek Orengina Türkiye'de
EKONOMİNİN düzelmesi ile birlikte Türkiye gıda ve içecek pazarına da neredeyse her gün yeni bir marka giriş yapıyor. Bütün dünyada yılda 1 milyar şişelik tüketimle kendi alanında dünyanın üçüncü büyük markası olan Orengina da Türk pazarının yeni oyuncuları arasına girdi. Fransız Pernod-Ricard Group tarafından üretilen Orengina, Türkiye'de yine başka bir Fransız grup Cible-Cofinin tarafından üretilip pazarlanacak. Orengina'nın Türkiye'de üretim ve dağıtım lisansını satın alan Cible-Cofinin, ilk üç yılda portakallı gazlı içecek pazarından yüzde 5'lik bir pay almayı hedefliyor. Frigo Pak'ın İnegöl tesislerinde yapılacak üretim için bugüne kadar 2 milyon Euro harcandı. İlk kez 1936 yılında Cezayirli bir eczacı tarafından formüle edilen Orengina, o günden bu yana formülünü ve küçük yuvarlak şişesini değiştirmedi. Orengina, 2001'de de İngilizler'in ünlü markası Cadbury Schwephhes'le ortak oldu. Orengina'yı Türkiye'ye getirmek için 1 yıldır çalışan Cible-Cofinin, ürünü mayısta piyasaya sürecek. Cofinin Group Yönetim Kurulu Başkanı Jean Pierre Bansard, ilk üç yıl için 20-25 milyon Euro'luk bir ciro hedeflediklerini söyledi. Bir Türk'le evli olduğunu söyleyen Bansard, "Neden Türkiye?" sorusuna şu cevabı verdi: "Avrupa artık doymuş bir pazar. 70 milyonluk nüfusunuz var. Bunun büyük bölümü, genç insanlardan oluşuyor." Hedeflerinin Türkiye'yi Akdeniz havzasının üssü yapmak olduğunu söyleyen Cible Group Eş Başkanı Evelyne Renaud da, "Türkiye'de yapılandıktan sonra Yunanistan, Bulgaristan, Romanya, Mısır ve İran gibi ülkelere de buradan ürün göndereceğiz" dedi. Fobedis Grubu Başkanı Zeynep Bansard da, 250, 330 ve 1 litrelik ambalajlarda satılacak Orengina'nın 850, 900 ve 1 milyon 250 bin liralık fiyatla pazara sunulacağını söyledi.