Önce devler için üretti şimdi sıra kendi markasında
Kimya şirketi olarak yarım asır önce kurulan Güney Kore'nin elektronik devi LG; HP, IBM, Dell, Sony ve Apple gibi dünya markalarına üretim yapmanın dışında bilgi teknolojisi ürünlerinde kendi markasıyla devlere rakip de oluyor.
Güney Kore firmaları önceleri fason üretim yapan şirketler olarak tanındı. Artık yaratıcılığı ve kendi markalarını öne çıkaracak adımlar atmaya başladılar. Daha önce Goldstar adıyla tanıdığımız LG'yi monitör ve plazma televiyon markası olarak daha çok duymaya başladık. Şimdi 2010 yılında dünyanın en büyük 3 markasından biri olmak için yeniden yapılandı. Özellikle mobil ve masaüstü bilgisayar ve monitörlerde büyük bir iddiaaya sahip. Bilgi depolamada ise özellikle CD, DVD ortamlarında şu anda birinci sıraya yükselmiş durumda. Satışlarının büyük kısmını fason üreterek kazanan firma şimdi LG markasıyla bambaşka bir yüz kazandı. Pek çok tanınmış bilgi teknolojisi devine üretim yapan LG'nin teknoloji olarak farklılık içermese de fiyat dışında hizmet ve destek yönüyle diğer markalardan farkını sorduğumuzda LG Electronics Başkan Yardımcısı Nam K Woo "Biz her ülkede yalnızca 1 tane iş ortağı seçeriz. Stratejimiz tektir. Markamızı en iyi temsil edeceğine inandığımız ortağımızı seçtikten sonra tüketiciye her zaman yanında olduğumuzu her şekilde gösteririz" dedi. Türkiye'de özellikle monitör alanında güçlü rakiplerinin olduğunu söyleyen Woo "Biz Türkiye'de daha güçlü pozisyonda olmayı istiyoruz. Bugün rakip olduğumuz Vestel ve Beko gibi markalarla önümüzdeki dönemde işbirliği yapabiliriz. Sadece yerel pazar için değil, başka bölgeler içinde bu işbirliğini isteriz. Örneğin Beko ile klima üretimi konusunda ortak çalışıyoruz. Türkiye siyasi olarak da ilişkilerimizin geliştiği bir ülke, daha fazla yatırım için her fırsatı kullanmaya hazırız" dedi.
MARKALAR YANYANA LG'nin Kore dışında Çin, Endonezya, Hindistan, Meksika ve Avrupa'da fabriklası, araştırma geliştirme merkezleri bulunuyor. Özellikle maliyet avantajı ve üretim teknolojisi ve tecrübesinden dolayı HP, IBM, Sony, Dell, Apple gibi markalara Laptop, elbilgisayarı, monitör, DVD Sürücü ve benzeri bilgisayar parçaları LG'nin fabrikalarında üretiliyor. LG Electronics'in tüm Genel müdürleri ve çalışanları 2 veya 3 yıl içinde mutlaka egitimden geçmeleri gerekiyor. Genel Müdürden ve işe yeni başlayan mühendise kadar tüm çalışanlar aynı şartlarda eğitime tutuluyor. 5 gün boyunca aralıksız devam eden eğitimlerde yaratıcılık ve maliyet düşürücü programlar gibi yeni fikirler ortaya konuyor.
REKABET ZORLUYOR Teknoloji şirketleri kârlılık baskısı altında rekabet çok keskin. Geliştirilen her teknoloji yaklaşık 6 ay içinde fiyat düşüşüne uğruyor. Aynı geliri elde etmek için daha fazla ürün satmak gerekiyor. Örneğin ABD'de tüketiciye fiyat düşüşlerinin ne zaman ve ne kadar düşüş olacağını açıklamak zorunlu. İşte bu şartlar dünya devlerini maliyetleri daha düşük ülke firmalarda üretim yapmalarını zorunlu kılıyor. Özellikle Çin gibi dev üretim gücü olan ülkeler üretim üssü olarak seçiliyor. Kore dil ve kültür açısından Çin'e en yakın ülkelerden biri olduğu için bu konuda bir adım önde gözüküyor.
Depolamada dünya lideri LG DVD, CD yazıcı ve oynatıcı ürünlerinde dünya lideri. Her formatta DVD yazan ilk çoklu yazıcıyı üreten firma oldu. Monitör ve plazma televizyonda ise ikinci sırada yer alıyor. Geçtiğimiz yıl piyasaya çıkan PC ve laptop ürünlerinde özellikle 2005 yılı sonunda tüm dünyada yüzde 4'ün üstünde pazar payı hedefliyor.
Buzdolabında internet LG monitör ve TV yanısıra ev elektroniğinde de öncü teknolojiye sahip. Buzdolabından televizyon izlemek ve internet üzerinden mesaj göndermek mümkün. Mutfakta uzun süre geçirmek zorunda kalanlar için ideal bir buzdolabı.
Kendi kendine süpürsün EV hanımlarının en büyük derdi temizlik. Özelikle yer temizliği konusunda LG'nin süper robotu her yeri temizliyor. Tehlikeli yüksekliklerden kendini bırakmayarak da işini yaparken kazaya uğramıyor. Yuvarlak hatları da her bölgeye kolayca ulaşmasını sağlıyor.