|
 |
|
 |
Modalılar otoyolu istemiyor
Modalılar, otoyol projesinin sahil şeridini ortadan kaldıracağını ve semtin denizle bağlantısının kopacağını ileri sürüyor.
KADIKÖY'DE Kurbağalıdere ağzında, 31 Ocak 2003 tarihinde bir köprülü kavşak inşaatının temeli atıldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin "Yoğurtçu Çayırı Caddesi - M. Nurettin Caddesi Köprü ve Karayolu Bağlantı Yolu İnşaatı" adıyla sunduğu bu proje, Kadıköy Meydanı'nı Kalamış'a bağlayan, gidiş gelişli dört şeritten oluşan otoyolun ilk aşamasını oluşturuyor.
KURUL KARARINA RAĞMEN Koruma Kurulu'nun 3 Eylül 2003 tarihli, 1. İdare Mahkemesi'nin de 2 Ekim 2003 tarihli kararlarıyla durdurulan projeyi, büyükşehir belediyesi bazı düzeltmelerle yeniden yürürlüğe koydu. Prof. Işık Aydemir, Prof. Zeki Görgülü, Prof. Turgut Övünç'ün de aralarında bulunduğu şehir planlamacıları ve mimarlar Moda Otoyolu için şu görüşlere yer verdi: "Otoyolun Kalamış bağlantı noktasını oluşturan Münir Nurettin Caddesi adeta bir 'çıkmaz cadde' niteliğindedir. Sistemle nasıl bütünleşeceği belirsizdir. Kadıköy Meydanı'na getireceği yük, kısa bir sürede Kadıköy yarımadasının çöküntü alanına dönüşmesine yol açacaktır Kadıköy'ün denizle ilişkisini koruyabilmiş tek noktası olan Moda sahilini ortadan kaldıracaktır. Bu gerçekler ışığında, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ni Moda otoyolu projesinden vazgeçmeye ve kentin ulaşım sorunlarını bütünsel bir konsept ve bilimsel bir çerçeve içinde çözmeye davet ediyoruz."
Hasan ERŞAN-MERKEZ
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|