1950'li yıllarda yerli üretimden önce yollara damgasını vuran Chevrolet, Avrupalı yüzüyle resmen Türkiye'de. 23 Opel bayisinde sergilenen araçlardan bu yıl 10 bin adet satılması hedefleniyor.
DÜNYANIN en büyük otomobil üreticisi General Motors'un (GM) markası Chevrolet resmen Türkiye pazarına girdi. Avrupalı tüketicilerin beklentileri doğrultusunda tasarlanan Chevrolet araçların satışı 23 noktada start aldı. Fiyatlar 19.2 milyar liradan başlıyor. GM, 1950-1960'lı yıllarda, yerli üretimden önce yurtdışından gelen Chevrolet'lerin ağırlığının bulunduğu Türkiye'ye resmi olarak Chevrolet markasını ilk kez getirdi. GM'in Daewoo'yu satın alması sonucunda, Chevrolet Avrupalı yüzüyle Türk tüketicilerle buluştu. GM'in Opel ve Saab'tan sonra Türkiye'deki üçüncü markası olan Chevrolet, 3 S Opel Palaza ve özel Chevrolet bayilerinde satılacak. Şirketin 2004 yılı hedefi ise 23 adetlik Chevrolet bayisini 35'e çıkarmak ve 7-10 bin otomobil satmak. Kalos, Lacetti, Rezzo ve Evanda şirketin yollara çıkartacağı ilk markalar olacak. Chevrolet'nin yapılanmasıyla ilgili olarak Türkiye'ye gelen GM'in Satış ve Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı Jonathan Browning, Türkiye'nin büyük bir pazar olduğunu belirtti ve ekledi: "Türkiye, Polonya ve Güneydoğu Avrupa en yüksek pazar paylarımızın olduğu ülkeler. Gelişmeler cesaret verici. Muazzam bir potansiyeliniz var." 12 yıl önce Türkiye'deki ekibin başında olan Browning, "Ülkenizde çalışan 6 genel müdür şimdi GM'de üst düzey görevlerde. Bizim için çok özelsiniz" dedi.
TÜRKİYE ÖNEMLİ Bir dönem Opel Türkiye Genel Müdürlüğü görevini yapan GM Daewoo&Chevrolet Başkanı Erhard Spranger de, "Türkiye bizim için önemli bir Chevrolet pazarı olacak" diye konuştu. Spranger, 2005 yılına kadar Avrupa'da 200 bin adet araç satmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.