Acil yardım, gereksiz telefondan şikâyetçi
112 Acil Yardım Merkezi'ne günde 70 bine yakın telefon yağıyor. Bu telefonların yalnızca 350 tanesini gerçek ihtiyaç sahipleri oluşturuyor. Lahmacun siparişi vermek isteyenlerden müzik dinletenlere; 'canım sıkıldı konuşmak istiyorum' diyenlerden santral görevlisi bayanlara evlenme teklif edenlere kadar herkes bu hattı arıyor. İstanbul İl Sağlık Müdür Yardımcısı Dr. İbrahim Kavuncu şunları söyledi: "Canı sıkılan bu hattı arıyor. Şiddetli küfürler de cabası. Bunun yanında acil bir durumu olmayıp, ambulans isteyenler de var. Gereksiz telefonlar, gerçek ihtiyaç sahiplerinin, "Operatörlerimiz doludur" uyarısını almalarına neden oluyor. Bize ulaşmaları gecikiyor. "Biz arayan numarayı görüyoruz. Gereksiz yere arayan, küfür eden ve sapıklığı tescil edilen bu kişilerin bizi ömrü billah aramamasından yanayız.
Salim YAVAŞOĞLU
|