Çocuk, genç, yaşlı 21. yüzyıl insanı çılgınlar gibi bilgisayar başında oyun oynuyor. Müzik, sinema ve televizyonun önüne geçen bu akıma "Joystick Toplumu" deniyor.
YALNIZCA Türkiye değil tüm dünyada milyonlarca kişi saatlerce bilgisayar başında son teknolojinin ürünü oyunları oynuyor. New York Times gazetesi 21'inci yüzyılı etkisi altına alan bilgisayar çılgınlığını dergisinin kapağına taşıdı. "Joystick Nation" (Joystick Toplumu) başlığıyla yayımlanan yazıda bilgisayar oyunlarının nasıl müzik, televizyon ve sinema dünyasının önüne geçtiği ve şu anda etkilediği kitleler anlatıldı.
BÜYÜK BİR PAZAR "Sinemanın altın çağı bitti" diyen gazete, "Oyunlar, 30'lı yıllarda sinema neyse o" denildi. Bilgisayar oyunlarıyla sadece belli bir yaş grubunun değil değişik yaş gruplarından birçok kişinin oynadığını belirten gazete, "2002'de oyun endüstrisi sadece Amerika'da 28 milyon dolar kazandı. Yetkililer kazancın her yıl bir önceki yıla oranla yüzde 20 arttığını söyledi" diye yazdı.
HER YOL DENENİYOR Oyuncak endüstrisinin devlerinden 'Atari' şirketinin Fransız CEO'su Bruno Bonnell "Filmlerin altın çağı bitti. Bugün sinemanın büyük kısmı özel efektler. Çünkü çocuklar bilgisayar oyunlarının dünyasını gördü. Onları sinemalara çekebilmeleri için böyle şeyler yapmaya ihtiyaçları var" diyor. Bonnell cd ya da disketlerle bilgisayarlara yüklenen oyunlar dışında tek başına oyun makinelerinin (Playstation) de piyasada önemli bir yeri olduğunu belirtti.