|
|
|
|
Karayolları 'cinnet yolu'
ULAŞTIRMA Bakanı Binali Yıldırım, Türkiye'de yurtiçi taşımacılığın yüzde 95'inin karayolunda yapıldığını vurguladı. Bakan karayollarının cinnet ve cinayet yolu olduğunu söyledi.
*** Karayolları cinnet yolları
Bakan Yıldırım, karayolları için "cinnet noktası" dedi kurtuluşun deniz ve demiryolunda olduğunu söyledi.
ULAŞTIRMA Bakanı Binali Yıldırım, Türkiye'de yurtiçi taşımacılığının yüzde 95'inin yapıldığı karayollarının bugün cinnet ve cinayet noktasına geldiğini söyledi. Yıldırım, ülkenin kurtuluşunun deniz ve demir yollarında olduğunu söyledi. TBMM Genel Kurulu'nda bakanlığının bütçesi üzerine eleştirileri yanıtlamak üzere kürsüye çıkan Bakan Yıldırım, 1950'de başlayan karayolu ağırlıklı politikaların bugün bir cinnet, cinayet noktasına geldiğini söyledi. Ortalama yurtiçi taşımalarının yüzde 95'inin karayoluyla yapıldığını belirten Bakan Yıldırım, oysa Fransa'da, sahil şeridi Türkiye'den az olmasına rağmen, yüzde 10 deniz, yüzde 10 havayolu, yüzde 30'unun demiryolu, kalanının karayoluna ayrıldığını, Avrupa'da demiryolu taşımacılığının öncelikli sektör olarak kabul edildiğini vurguladı. "Türkiye büyük bir devlet ve Türk milleti de çağdaş bir millet olacaksa her köşesinde deniz hizmet ve imkanlarının bulunması gerekir" diyen Yıldırım, bu anlayışla denizcilikte sessiz bir devrim gerçekleştirdiklerini anlattı. Liman ücretlerinden yüzde 50, fener ücretinden yüzde 30 indirim yapıldığını kaydeden Yıldırım, bu uygulamadan sonra Çeşme limanında gemi trafiğinin 2003'te bir önceki yıla göre yüzde 80 arttığını söyledi. İzmir limanının da artık yolcu gemisi kabul etmeye başladığını belirten Bakan Yıldırım, "Liman işletme gelirleri 162 milyon dolardan 197 milyon dolara ulaştı" dedi. Yıldırım, kabotaj hattında da iç taşımacılığı tetikleyecek önlemlerin de alındığını, ÖTV'siz yakıt uygulamasının 1 Ocak 2004 tarihinde başlayacağını anlattı.
HIZLI TREN GELİYOR Ulaştırma Bakanı Yıldırım, Türkiye'nin son 20 yılda mevcut demiryolu ağına bir tek kilometre demiryolu eklemediğini, ancak bu sürede 11 milyar dolar harcadığını kaydeden Yıldırım, "Demiryollarını terk mi edeceğiz yoksa ayağa mı kaldıracağız" diye sordu. Yıldırım, konuşmasında ulaşım ana planını da anlattı. Ankaraİstanbul hızlı tren projesinin ilk etap çalışmalarının başladığını, 2004 yılı başında ihaleye çıkarılacağını, 2005 sonunda Ankaraİstanbul arasının 7 saatten 3 saate düşeceğini anlattı. "Tarihi İpekyolu'nu ihya edecek proje" dediği tüp geçit ve Marmaray projesini de anlatan Yıldırım, 2004'ün ilk çeyreğinde bu projenin temelinin atılacağını belirtti.
İSTANBUL RAHATLAYACAK 2004 yılında ihaleye çıkarılacak İstanbul banliye trenlerinin yenilenmesi projesinin de 50 ay sonra tamamlanacağını ve İstanbul'da kent içi ulaşımı rahatlatacağını söyleyen Yıldırım, "Böylece iki gidiş-gelişte bir saatte 120 bin insan taşınabilecektir. Batı Avrupa'dan Uzakdoğu'ya uzanan İpekyolu'nun eksik olan bölümü yapılarak kesintisiz hale gelecektir" dedi. Yıldırım, yük taşımacılığı tekelinin de kaldırıldığını, demiryolu işletmeciliğinde yap-işlet-devret gibi arayışlarının sürdüğünü anlattı.
|
|
|
|
|
|
|
|
|