|
|
 |
|
 |
Rusya'da 'sipariş sevgili' modası
Pahalı giysi ve mücevherlerle bezeli genç kızlar lüks yerlerde boy gösteriyor. İşadamlarının finanse ettiği bu güzellere Rus basını kısaca 'biblolar' ya da 'sponsorlu genç kızlar' diyor.
NAOMI Campbell, dünyanın en ünlü, pahalı ve başarılı mankenlerinin başında geliyor. Türkiye, podyumların kara panteri olarak anılan Naomi'yi bir tanıtım için geldiği olaylı ve kapris dolu ziyaretinde iyice tanıdı. Geçtiğimiz ay Çeçen asıllı bir işadamının kolunda fotoğrafları uluslararası basına yansıdığında herkes yeni sevgilisi olduğunu konuşmaya başladı. Ömer Cebrailov adlı işadamının Rus mafyasıyla bağlantıları olduğu, rakiplerinin aniden ortadan kayboluşunu hem Rus hem de ABD gizli servislerinin soruşturduğu yazıldı. Ancak Cebrailov-Naomi fotoğrafından dünya basınına yansıyan sadece ikilinin arkadaşlığı olmadı. Bunun arkasındaki asıl "haber", Rus işadamları ve yanlarında gezdirdikleri süslü "bibloları" genç kadınlardı... Ülke basınında "sponsorlu kız arkadaşlar" ya da "sipariş sevgililer" olarak anılan bu genç hanımların en büyük özelliği biblo kadar güzel olmaları.
HER ŞEYLERİ KARŞILANIYOR RUS işadamları, sosyetik davetlere, gece kulüplerine, partilere ya da lüks restoranlara giderken yanlarında mutlaka bu güzel ve çekici genç bayanlardan birini götürüyor. Sipariş sevgililerini pahalı mücevherler ve son moda giysilerle donatan işadamları, onların bütün kuaför ve bakım masraflarını karşılıyor, özel şoförlü otomobillerle dolaştırıyor... Bu durumun Rus işadamları arasında bir akım haline geldiğini, bu kadınlardan Ksenia Sobchak da anlatıyor. Cebrailov'un eski sevgilisi olan Ksenia, henüz 22 yaşında. Babası, ülkenin ikinci büyük kenti St. Petersburg'un eski belediye başkanlarından. Başkent sosyetesinin en gözde isimlerinden biri olan Ksenia, zamanının önemli bir bölümünü Londra, Paris, Milano, Moskova ve St. Petersburg arasında geçirdiğini söylüyor. Fotoğrafları her gün bir moda ya da sosyete dergisinden eksik olmayan Ksenia, pahalı mücevherleri, marka giysileri ve lüks otomobilinin de işadamı sevgilisinin hediyesi olduğunu anlatıyor. Ülkede gittikçe artan bu akıma kapılma hayalleri kuran genç kızların sayısının çok yüksek olduğu belirtiliyor. Bunun en büyük yolu da küçük de olsa bir mankenlik ajansına kayıt olup defilelere çıkmak. "Sipariş sevgili" olabilmek için en fazla 25 yaşında olmak gerektiğini anlatan genç kızlar, mini defileler ya da tanıtımlarda kendilerine zengin bir işadamı bulmak için adeta yarışıyor...
EŞİ VE ÇOCUKLARI UZAKTA ZENGİN işadamlarının eşleri ve çocukları, lüks malikanelerinde basından uzak bir yaşam sürüyor. İşadamları da genç, güzel ve çekici "sipariş sevgilileriyle" davetlerde boy gösteriyor. Ülkenin önde gelen genç modacılarından Masha Tsigal de benzer şeyler anlatıyor. "Evet. Benim arabam da oligarkımdan (Rus işadamlarına batı basının taktığı isim) hediye. Ama cinsel ilişkim yok" diyen Masha, bir erkekle asla parası için birlikte olmadığını, ancak bunu yapan çok sayıda genç kız olduğunu söylüyor.
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|