EV bakımı, kişisel bakım, yüzey uygulamaları konusunda lider kuruluş Alman Henkel Grubu ABD'li Dial'ı satın aldı. Yıllık 1.3 milyar dolarlık ciroya sahip Arizona merkezli kişisel bakım, yiyecek, çamaşır, temizlik ve oda kokuları alanında uzmanlaşmış Dial'ı satın alan Henkel, ev ve kişisel bakım ürünlerini uluslararası platforma taşımış olacak. Henkel Grubu Genel Müdürü Ulrich Lehner satın alma ile ilgili yaptığı açıklamada, Dial'in alınmasının bir süredir planlandığını belirterek şöyle konuştu: "Dial'ın satın alınması büyük önem taşıyor. Bu nedenle bu anlaşma Henkel'in Kuzey Amerika'daki markalı ürünler işinin genişlemesine ve ev ve kişisel bakım işini uluslararası platforma taşımasına yönelik atılan önemli bir adım. Dial'ın güçlü bir ürün yelpazesi ve bu ürünlerin çok ciddi bir pazar payı bulunmakta." Henkel, Dial'ı satın alma işlemlerinin Nisan 2004'e kadar tamamlanmasının beklendiğini açıkladı. Yıllık 9,6 milyar dolar ciroya sahip olan Henkel, cirosunun yüzde 32'sini çamaşır ve ev bakım ürünleri, yüzde 22'sini kozmetik ve tuvalet hijyen ürünleri, yüzde 14'ünü tüketici ve mühendislik yapıştırıcıları, yüzde 29'unu Henkel Teknolojileri ve yüzde 3'ünü kurumsal pazar oluşturuyor. Henkel'in uzun süredir satın almak istediği Dial ise çamaşır-temizlik ürünleri kategorisinde Purex marka deterjanlarla ABD'de yüzde 13.7 pazar payına sahip ve sektörde ikinci marka konumunda bulunuyor. Şirketin Renuzit isimli, oda kokusu ürünü de yüzde 22.4'lük pazar payı ile sektörde ikinci sırada yer alıyor.