kapat
25.11.2003
YAZARLAR
ATV
EKONOMİ


TÜRKİYE
DÜNYA
POLİTİKA
SPOR
MEDYA
SERİ İLANLAR
METEO
TRAFİK
ŞANS&OYUN
ACİL TEL



REFİK DURBAŞ


Boğaziçi Köprüsü'nde ulaşım

İstanbul'da işyerleri genelde Avrupa yakasında olduğu için Anadolu yakasında oturan insanlar, sabahları karşı yakaya; akşamları ise tekrar Anadolu yakasına doğru gidip gelirler. Ama özellikle Anadolu yakasında, Üsküdar'dan Beykoz'a kadar olan semtlerde oturup da işi gereği her gün Avrupa yakasına geçen insanların ulaşım sorunları, artık ciddi şekilde dayanılmaz duruma gelmiştir!

Boğaziçi Köprüsü'ne, Beylerbeyi yönünden gelen bağlantı yolu, anayoldan gelen araçların lehine bir şerit geçişe müsaade edecek ölçüde daraltıldığı için özellikle sabahları, Avrupa yakasına geçmek isteyen araçların köprüye kadar ulaşmalarını zorlaştırmaktadır. Köprü kullanım hakkı Beylerbeyi çıkışını kullananların aleyhinedir.

İETT'nin, yoğun nüfuslu Boğaz sırtlarında yaşayıp da Anadolu yakası sahil yolundan gelen yoğun nüfusu karşı yakaya taşıyacak bir düzenlemesi yoktur. İnsanlar genellikle Üsküdar'dan vapur veya dolmuş motoru ile karşıya geçmektedirler. İETT'nin doğrudan karşı yakaya geçen otobüsleri çok seyrek olup tarifeye pek uyulmadığı, çok seyrek olmaları açısından yolcuya pek faydaları olmamaktadır. Üsküdar yönüne gidecek otobüsleri köprü trafiğine katmamak için acaba yıllardır geçişe kapalı olan Beylerbeyi sarayının altından geçen, eski tünel yolu kullanılamaz mı?

Üsküdar bir aktarma merkezi olmasına rağmen, Beykoz yönünden doğru gelen vatandaşların Üsküdar'a ulaşması sorun olmaktadır. Bu açıdan acaba daha kuzeyde Üsküdar'a alternatif, köprü trafiğinin yükünü azaltacak yeni aktarma noktaları açılamaz mı?

Anadolu yakası yoğun nüfuslu Boğaz sırtlarında yaşayıp da her gün Avrupa yakasına gidip dönen insanları karşıya geçirmek için en uygun yol, denizden yararlanmaktır. Karşı yakaya Üsküdar üzerinden giden insan yoğunluğunu, daha Çengelköy'den vapur ile Beşiktaş'a aktarmak gibi bir uygulama neden yapılmaz, düşünülmez; anlaşılır gibi değildir.

Denizcilik İşletmelerine bağlı şehir hatları işletmesi ise kamu hizmeti anlayışını yıldan yıla daraltmaktadır. Boğaz hattında seferler azalmakta, iskeleler kapatılmaktadır.

Bu işletme kar etmiyorsa, sorunu kendi içinde aramalıdır. Bedelini halka ödetmemek gereklidir. Varlık nedenleri, halka hizmet değil midir? Cengiz ÖZDER BEYLERBEYİ/İSTANBUL

Burgazada'ya fidan yardımı...
Ada Dostları Derneği olarak 06 Ekim 2003 tarihinde Burgazada orman yangını felaketiyle yok olan kırk hektarlık ormanımızı yeniden yapılandırılabilmemiz için 1,5-2,5 metre fidanlara ya da onları alabilmek için nakit bağışa gereksinim duyulmaktadır. Bunun için Türkiye İş Bankası Beyoğlu şubesinde 1494022 nolu bir hesap açılmıştır. Burgazada'nın ciğerlerini yeniden var etmek için çevre ve doğa severler bu hesaba para yatırabileceği gibi, şu telefon ve fakslardan da ayrıntılı bilgi alabilirler (0212) 297 34 10 ve (0216) 381 17 05

PERİHAN ERGUN (Ada Dostları Derneği Başkanı)/İSTANBUL


Haberleri gazete sayfası görüntüsünde okumak için
SABAH e-Medya"ya tıklayın

<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap
hibe destekler

Sarı Sayfalar
GreenCard
TEMA

Copyright © 2003, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır