kapat
17.11.2003
YAZARLAR
ATV
EKONOMİ
limasollu
TÜRKİYE
DÜNYA
POLİTİKA
SPOR
MEDYA
SERİ İLANLAR
METEO
TRAFİK
ŞANS&OYUN
ACİL TEL



GREENCARD

Mercedes'in kalitesi artık bizden soruluyor

Mercedes-Benz Türk'ün Aksaray'daki kamyon fabrikası, Almanya ve Brezilya ile birlikte 3'üncü stratejik üs oldu. Fabrikanın ulaştığı kalite merkeze örnek gösterilmeye başlandı

Türkiye, Mercedes kamyonlarının Almanya ve Brezilya ile birlikte dünyadaki 3 stratejik üretim merkezi arasına girdi. Mercedes-Benz Türk'ün Kamyondan Sorumlu Teknik Direktörü Hans Peter Heinstein, Aksaray'daki kamyon fabrikasında üretilecek tamamen Türkiye'ye özgü aracın, hem Avrupa hem de dünya pazarlarında satılacağını açıkladı. Mercedes-Benz Türk'ün Aksaray'daki kamyon fabrikası, basına tanıtıldı.

Şirketin Davutpaşa ve Hoşdere fabrikalarında şehirlerarası ve belediye tipi otobüsler, Aksaray fabrikasında ise hafif ve ağır sınıf kamyonlar ve çekiciler üretiliyor. 745 çalışanı olan Aksaray kamyon fabrikasında, Unimog, hafif sınıf kamyonlar Atego, ağır sınıf kamyonlar ve çekiciler Axor markasıyla üretiliyor. Ayrıca Unimog araçlar imal ediliyor. Bu araçların yanı sıra Almanya'da üretilen belediye tipi otobüslerin şasileri de 1991 yılından bu yana üretilerek ihraç ediliyor.

1998 yılında yeni kamyon stratejisini uygulamaya koyan Mercedes-Benz Türk, bu kapsamda Aksaray fabrikasında yaklaşık 75 milyon Euro tutarında bir yatırım gerçekleştirdi. Yeni kamyon stratejisi, şirketin otobüs stratejisine paralel olarak kamyon ihracatını da önemli bir hedef olarak gündemine getirdi. Ürün paletinin Atego ve Axor kamyonlarla tamamen yenilenmesini öngören bu strateji kapsamında son 2 yılda Aksaray fabrikasında kalitenin artırılmasına ve üretim kapasitesinin yılda 8 bin adetten 10 bin adede yükseltilmesine yönelik yatırım yapıldı. Bugüne kadar 47 bin 290 kamyon, 7 bin 577 Unimog, 34 bin 982 otobüs altyapı kompanenti üretildi.

YENİ MODEL MÜJDESİ
Yeni projeler hakkında konuşmaktan kaçınan Hans Peter Heinstein, bazı ipuçları verdi. Heistein, "Sadece Türkiye'ye özgü projeler var ama şu anda söylemek istemiyorum. Tamamen yeni değil ama tamamen Türkiye'de üretilen 1 araç olacak. 2 yıl içinde aracımızı, hem Avrupa'da hem de dünya pazarlarında satacağız. Mevcut araçların türevlerini üreteceğiz. Aks projemiz de var. Türkiye'den sağlanacak akslar'' diye konuştu.

Eskiden Almanya'dan gelen yöneticilerin Aksaray'daki fabrikayı denetlemeye geldiğini söyleyen Heinstein, gelişen teknolojileri sayesinde Mercedes'in gözde üretim merkezlerinden biri olduklarını belirtti. Heinstein, "Kalitemizi tüm dünyaya ispatladık. Şimdi biz Almanya'ya gidip, oradaki fabrikaları tetkik ediyoruz" dedi.

Halk, Aksaray'ın Belediye Başkanı olmasını istedi
Mercedes-Benz Türk'ün fabrikası kadar sempatik yöneticisi Hans Peter Heinstein da büyük ilgi gördü. 35 yıldır Mercedes'te çalışan Hans Peter Heinstein, liseyi açıktan bitirip önce makine mühendisliği okudu, ardından iş ekonomisi eğitimi aldı. Heinstein, Mannheim fabrikasında çalışırken, 1986 yılında Türkiye'ye geldi. Bu sırada Aksaray kamyon fabrikası inşa halindeydi. Eşi, Kapadokya'yı ziyaret sırasında, "Mercedes dünyanın bir ucunda fabrikayı kuruyor, buraya kim gelir acaba?'' sorusunu sormaktan kendini alamadı.

"Teklif aldığımda memnuniyetle geldim. 10 yıldır burada yaşıyorum. Brezilya ve Çin'den de teklif geldi, gitmedim. Atılan tohumları görmek güzel şey. 2004 yılı sonunda emekli olduğumda Türkiye'de kalacağım ve eski Datça'ya yerleşeceğim'' diyen Hans Peter Heinstein, çevre halkının da büyük sevgisini kazanmış.

Aksaray Valisi Kadir Çalışıcı, "Aksaraylılar Heinstein'ı çok seviyor. Belediye Başkanı olması için ısrar ediyor. Ama kabul etmiyor. Değerli bir hemşehri. Mercedes, Aksaray için çok önemli. İl Genel Meclisi kararıyla fahri hemşehri ilan ettik. Kıyamete kadar Aksaray'ın hemşehrisi kalacak'' dedi ve ekledi "Mercedes sadece ekonomik olarak değil, sağlıkta ve eğitimde de önemli katkıları bulundu."

KRİZLER BİZE DERS OLDU
Hans Peter Heinstein, Aksaray'daki kamyon fabrikasının üretiminde krizlere paralel düşüşler yaşandığını belirtti. 1997'de 7 bin 363 olan üretim, 2001'de bin 568'e kadar geriledi.

"Her krizde ihracata yöneldik, dibe vurmayalım diye. 2003 yılında 712 araç ihraç edildi. Yeni jenerasyon Unimog üretimine de bugünlerde başlanıyor'' diyen Heinstein, son yıllarda yapılan yatırım tutarının 76.7 milyon Euro olduğunu bildirdi.

Heinstein, "Kriz dönemlerinde bazı otomobil fabrikaları gibi fabrika yatırımını gözden geçirme de gündeme geldi mi?'' sorusunu şöyle yanıtladı

"Gündeme gelmedi diyemeyiz. Krizde özellikle ihracat da yapmadığımız dönemlerde olmak ya da olmamak sorusu her zaman vardı. Fakat Mercedes-Benz Türk yöneticilerinin de büyük gayretleriyle üçüncü stratejik üretim merkezi olarak görmelerini sağladık. Bundan sonra artık söz konusu değil. Kriz yılları büyük bir ders bizim için. Yeni jenerasyon araçlarla dünyanın her yerine ihracat yapma olanağına kavuştuk.''

Dizel Palio 21.8 milyar lira
Dizel model atağına kalkan Tofaş, Punto ve Albea'dan sonra Palio Multijet'i pisaya sundu. Fabrika verilerine göre Multijet teknolojisi sayesinde daha güçlü, ekonomik ve sessiz hale gelen Fiat Palio; 100 km mesafede şehir dışında 3.9 litre, şehir içinde 5.9 litre olmak üzere, ortalama 4.6 litre yakıt tüketiyor. Palio'da kullanılan Fiat'ın 2. nesil dizel 1.3 Multijet 16 V motoru 70 beygir güç üretiyor. Palio Multijet'in kilometre sınırlaması olmaksızın 2 yıl mekanik, 3 yıl boya ve 8 yıl paslanmazlık garantisi bulunuyor. Araçta; hidrolik direksiyon, sürücü hava yastığı, klima, ABS ve EBD, arka cam rezistansı, iç hava sirkülasyonu standart olarak yer alıyor. Palio'nun fiyati 21.8 milyar lira.

Mete TANSU


Haberleri gazete sayfası görüntüsünde okumak için
SABAH e-Medya"ya tıklayın

<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap
hibe destekler

Sarı Sayfalar
GreenCard
TEMA

Copyright © 2003, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır