kapat
29.07.2003
YAZARLAR
ATV
EKONOMİ


TÜRKİYE
DÜNYA
POLİTİKA
SPOR
MEDYA
SERİ İLANLAR
METEO
TRAFİK
ŞANS&OYUN
ACİL TEL

Kargocular rekabet aşkına 'askere gitti'

500 milyon dolarlık kargo pazarındaki rekabet, sektörün iki devi Yurtiçi ve Aras Kargo'yu Türk halkının hassas noktası, 'asker' temalı reklamlarda buluşturdu

Çocuğunun patiklerini koklayan bir asker, oğlunun ilk traşını video kasetten izleyen bir teğmen. Türk halkı, haftalardır hem duygulanıp, hem de tebessüm ederek, iki büyük kargo şirketinin arasındaki rekabeti bir film gibi seyrediyor.

Biri 21, diğeri 25 yıllık iki şirket, ilk kez televizyon reklamlarında güvenilirlik, önem, söz verme gibi kavramlarla "paketinizi biz taşıyalım" çağrısında bulunuyor. Üstelik ikisi de Türkiye'de her dönemde güveni temsil eden, asker ögesini kullanarak.

Yurtiçi Kargo "Söz verdiğimiz gibi" Aras ise "Önem Taşır" sloganıyla televizyon reklamlarına başladı. Peki ne oldu da bir anda rekabet arttı?

Yurtiçi Kargo Genel Müdür Yardımcısı Suat Roe'ye göre, iki şirketin asker temasıyla aynı dönemde reklama başlaması tesadüf. Ama tesadüf olmayan bir şey var. Türkiye'de yurtiçi taşımacılıktaki büyük potansiyel. Ancak Türk halkı hala geleneksel yöntemleri kullanıyor. Mesela otogara gidip muavine koli teslim ediyor ya da şoförden rica ediyor.

Suat Roe, "Her gün binlerce malzeme yolluyoruz. Hepsi için önemli sözler veriyoruz. Evet her şeyin maddi değeri var ama bazılarının değeri parayla ölçülemez, sigortalanamaz. İşte onlar hasrettir, aşktır, sevgidir dedik. Askeri niye seçtik? Çünkü Türkiye'de asker her zaman güven unsurudur. Söz vermek ve hasret askerde çok önemlidir. Aras'ın filmi sanıyorum bizden bir gün önce çıktı. Tamamen tesadüf diyorum."

ERKEN TERHİS, TETİKLEDİ
Peki ya yurtiçi gönderilerde askeri potansiyel yüksek mi? Suat Roe, bu soruya "Hayır, biz bu filmi askeri potansiyeli işlemek için yapmadık. Tabii askere gönderi taşıyoruz. En çok da annelerden temiz çamaşır taşıyoruz ama ağırlıklı bir yüzde değil" diyor.

Reklam filminde çocuğunun patiklerini koklayan bir askeri kullanan Aras Kargo'nun İletişim Direktörü Evrim Aras da, holdingin 25. yılı nedeniyle büyük bir reklam kampanyasına başladıklarını söylüyor.

Aras, "Sürekli iletişim yapmaya karar verdik. Aras tarihinde yer alan öykülerden yola çıkarak oluşturulan 'Önem Taşır' konseptli reklamlarımız, 25.yılda, 25 adet seçilmiş öyküyü ve sürpriz projeleri kapsıyor. Minicik bir patik bile bizim için çok önemlidir. Altı filmin çekimi tamamlandı, ancak erken terhisler sözkonusu olunca asker filmi öne çekildi" diye konuştu.

Yabancı şirketler de potansiyeli gördü
Yurtiçi hızlı gönderi taşımacılığında 100'e yakın şirket var. Ancak pazarın en büyük iki oyuncusu Yurtiçi Kargo ve Aras Kargo. Onları Expres Kargo, Horoz, Kargo & Kargo, Huzur, Varan ve irili ufaklı diğerleri izliyor. Yabancı şirketlerin yurtiçi taşımacılıktaki payı ise henüz yok ya da çok küçük. 2001 yılında yurtiçi taşımacılığa başlayan TNT'nin bu konuda yaptığı yenilikler aslında içerideki rekabeti ateşleyen unsurlardan biri. TNT Genel Müdürü Turgut Yıldız, son dönemde artan rekabetle ilgili şunları söyledi

"Biz yurtiçi taşımacılığa girinceye kadar çok fazla hareket yoktu. Ondan sonra yerli şirketler bu pazarın önemini farketti. Türkiye'de gerçekten iyi bir potansiyel var. Ama bu pazarın gelişmesi için iyi hizmet gerekiyor. İnternet üzerinden gönderi takibi hizmetini Türkiye'de ilk kez biz sunmaya başladık. Bundan sonra pazarın kalitesinin daha da artacağını umuyorum."

Esen EVRAN


Haberleri gazete sayfası görüntüsünde okumak için
SABAH e-Medya"ya tıklayın

<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap


Sarı Sayfalar


Sizinkiler
TEMA

Copyright © 2002, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır