|
 |
|

MEHMET BARLAS
"Başarmak" ile "Tutturmak" bu sistemde hep karışır!.
Konya Meram Lisesi'nden Emre Acar, üniversiteye giriş sınavında, sözel, sayısal ve eşit ağırlıklı puan türlerinin üçünde de, tam puan olan 300'ü tutturmuş.
Galiba Türkçe'yi yanlış kullandım burada.
"Tutturmuş" dedim.
Emre Acar, bütün sorulara doğru cevap vererek, 300 puan "kazanmış" üç ayrı bölümde de..
Acaba neden "Tutturmuş" dedim.
Belki de, yaşadığımız anlaşılması kolay olmayan sosyo-politik ve ekonomik ortam, "Başarı"nın da, bir piyangonun veya bir televizyon bilgi yarışmasının sonucu gibi algılanmasına neden oluyor.
Baksanıza ÖSS'yle ilgili rakamlara.
Sınava 1 milyon 451 bin 811 kişi katılmış.
Bunlardan 1 milyon 171 bin 719'u, 160 ve üzerinde puan alarak "Başarılı" olmuş.
888 bin kişi de (acaba "Yarışmacı" mı desek), 185 puanın üzerinde başarı göstererek, en az 4 yıllık (lisans) eğitim kurumlarına girme hakkını elde etmiş.
Ama bunlar, bir meslek sahibi olunacak eğitim kurumuna girmek için yeterli değil.
Kazananlar ÖSYS "Tercih Formu"nu dolduracaklar ve bunu 28 Temmuz-6 Ağustos arasında, okul müdürlüklerine veya ÖSYM sınav merkezlerinden birine teslim edecekler.
Sonra, piyangonun ikinci çekilişi başlayacak.
Başarılı olanların en fazla yüzde 10'u, istedikleri üniversitelere gidebilecek.
Bu arada, başarılı olan 1 milyon 171 bin yarışmacının yüzde 60'ı da hiçbir şey kazanamamış olacak.
Kabul edin ki bu bir fiyaskodur!
Eğitimi bile bir at yarışına, bir lotaryaya veya televizyon bilgi yarışmasına çevirmeyi başarmak fiyaskosunun onuru da, en fazla herhalde YÖK'e ait.
Tabii, sadece YÖK'e bu onuru bırakmak, haksızlık olur.
Ülkenin geleceğini ifade eden gençlerin eğitiminin, bu çarpık düzen içinde gelişmesini uzaktan izleyen siyasi iktidarlar ve eğitim bürokrasisi de, herhalde bu fiyaskonun onurunu paylaşmalıdır.
Yılları, "üniversitelere başı kapalı girilsin mi, yoksa girilmesin mi" tartışması içinde geçiren anlayış, gençliği, bu lotarya ortamındaki bir gelecek belirleme sürecine terk etmiştir.
Türkiye her alanda olduğu gibi eğitimde de varılan çağdışı çizgilerin sorumlularını, artık bulmalı ve bunları değiştirmelidir.
"Talim Terbiye Kurulu", "YÖK" ve benzeri "Statüko Kaleleri", Türk insanını 7'den 70'e, frenlemiştir.
Elinizi vicdanınıza koyun.
ÖSS'de üç bölümde de 300 puan alarak 1 milyon 171 bin kişi arasında birinci olan Emre Acar, "Kim 500 milyar ister" yarışmacıları kadar ilgi çekecek mi toplumda?
GERÇEKLER
Amerika'yı değiştiremeyiz!
Türk-Amerikan ilişkilerini de, bazıları Türkiye-Avrupa Birliği ilişkileri ile aynı mantık yapısı içinde ele almaya çalışıyor.
Çoğunluk, Amerika'nın da, Ortadoğu'nun da değiştiğinin farkında.
Ama ancak bir avuç azınlık, Türkiye'nin de değişmesi gerektiğini kabul ediyor.
Bunun yerine, Amerika'nın Türkiye'ye göre kendisini değiştireceği beklentisi hakim bazı çevrelerde.
Neymiş efendim?
Türkiye, Amerika için öylesine önemliymiş ki, nasıl olsa sonunda Washington Ankara'nın çizgisine gelecekmiş.
Bazıları Avrupa Birliği'ne de, "Biz bize benzeriz. Bizim özel şartlarımız var. Siz bize uyum gösterin" demiyor mu?
Onun gibi bir şey.
Bir anlasak artık.
Amerika, Irak'ta gırtlağına kadar bir şeylere gömüldü.
İşi zor Amerika'nın... Zaten var olan bir Irak halkından, yeni, farklı bir ulus yaratmaya çalışıyor Amerika.
Yakın tarihin en dramatik toplum mühendisliği projelerinden birini, Amerika, silah zoru ile Irak'ta uygulamaya çalışıyor.
Bu yolda, sade Türkiye değil, Avrupa da, Birleşmiş Milletler de, Washington için adeta birer ayrıntı.
Türkiye bu noktada "Kuzey Irak Kürtleri" takıntısını bırakmalı, elini o bölgeden çekmeli ve eğer yapabilirse, Amerika'nın başarılı olmasına katkı sağlamalıdır.
ŞAKA
Park canavarı!
Bursa'da bir aracın sahibi, bir dükkanın önünde aracını park etmek istemiş.. Dükkan sahibi "Buraya park edemezsin" deyince de, kavga çıkmış.
Sonunda, aracın sahibi, dükkanın sahibini bıçaklayıp, öldürmüş.
"Değer miydi katil olmaya" demeyin.
Neticede araçlara park yeri bulmak, kentler için önemli bir sorun değil mi?
Mesajlarınız için:
mbarlas@sabah.com.tr
Haberleri gazete sayfası görüntüsünde okumak için
SABAH e-Medya"ya
tıklayın
|
|
|
|