kapat
29.01.2002
 SON DAKİKA
 EDİTÖR
 YAZARLAR
 HABER İNDEKS
banner
 EKONOMİ
 FİNANS
 MARKET
banner
 TÜRKİYE
 DÜNYA
 POLİTİKA
 SPOR
 GALOP
 MAGAZİN
 SAĞLIK
 KAMPÜS
 HYDEPARK
 İNANÇ
 ANKETLER
 ŞAMDAN
 GOOOOL
 DİYET
 TATLILAR
 SAMANYOLU
 CİNSELLİK
 TELE ŞAMDAN
 PAZAR SABAH
 KİTAP
 SİNEMA
 GURME
 TARİH
 SUNNY
 HİGH-TECH
 YAT&TEKNE
 NET YORUM
 NET GÜNDEM
 MELODİ
 ASTROLOJİ
 SARI SAYFA
 METEO
 TRAFİK
 ŞANS&OYUN
 ACİL TEL
 KÜNYE
 WEB REKLAM
 ARŞİV
 

İhracat olmasaydı Bursa'yı kapatırdık

Oyak-Renault fabrikasını ihracatın kurtardığını itiraf eden Renault Başkanı Louis Schweitzer "Fabrika çok iyi çalışıyor. Megane ile büyük başarı sağladık. Yeni projelerimiz yolda" dedi
Geçtiğimiz yıl birçok otomotiv devi verimli olmayan fabrikalarını kapatırken, OYAK-Renault fabrikasını ihracat kurtardı. Renault Başkanı Louis Schweitzer, "Bursa'daki fabrikamız sadece iç pazara yönelik çalışsaydı, burayı kapatmak zorunda kalırdık" dedi. Renault'nun Formula 1 aracı tanıtım toplantısı sonrasında sorularımızı yanıtlayan Schweitzer, Türkiye ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Bursa fabrikasının, Avrupa pazarı için çok önemli olduğunu belirten Schweitzer, "Fabrika çok iyi çalışıyor. Üretimin yüzde 80'ini ihraç ediyoruz. Bursa'yı Türkiye ekonomisinin aynası olarak görüyoruz. Bursa fabrikası için doğru olan şeyler, Türkiye için de doğru" şeklinde konuştu.

PİYASA AÇILACAK
Türkiye'nin geleceğine güvendiklerini belirten Schweitzer, ekonomi ile ilgili görüşlerini şöyle aktardı: "Türkiye ile ilgili güzel haber, Renault'nun pazar payını artırması oldu. Otomotiv pazarı için ise şu an için gelişme işareti görmüyoruz. Ancak size güvenimiz tam. İniş ve çıkışlarınız var. Burada bir noktaya parmak basmak istiyorum; Türkiye ekonomisinin ve insanının canlılığı her zaman devam ediyor. Ekonominin yukarı çıkışının çok uzak olmadığına eminim. Bunun ne kadar zaman alacağı konusunda kesin bir şey söyleyemem, yıl ortasında veya sonunda olabilir. Ancak bu mutlaka gerçekleşecek."

2001'de 83 bin oto gönderildi
* OYAK-Renault, 1990-2001 yılları arasında 697.4 milyon euroluk yatırım yaptı. En büyük yatırım ise 138 milyon euro ile geçtiğimiz yıl gerçekleşti.

* Bursa'da üretilen Megane Wagon'dan geçtiğimiz yıl Avrupa ülkelerine 44 bin 282 adet, Clio Symbol'den de 38 bin 682 adet ihracat yapıldı.

* OYAK-Renault, 2001 yılında 858 milyon euroluk ciroya ulaşırken, 740 milyon euroluk ihracat gerçekleştirdi.

TL'nin değer kazanması bizi olumsuz etkiledi
Türk Lirası'nın değer kazanmasının, kısa dönemde ihracatlarını olumsuz etkilediğini söyleyen Renault Başkanı Louis Schweitzer, "Devalüasyonla ihracatımız büyük ölçüde artmıştı. Ancak şunu da söylemek gerekirse Türk Lirası değerinden fazla devalüe edilmişti. Orta dönemde, TL'nin değer kazanmasını normal karşılıyorum. Zaten şu an bu süreç devam ediyor" dedi. Schweitzer, yaşanan ekonomik krizleri ise şöyle yorumladı:

"Türkiye'de çok sayıda ekonomik kriz gördük. Yaşanan bu krizler devam eden yüksek enflasyonla bağlantılı olarak ortaya çıktı. Yüksek enflasyonun devam etmesi, ekonomik krizlerin büyümesine neden olur. Krizlerin meydana gelmesi ise ekonomik büyümeyi engeller. Bu yüzden Türk parasının değer kazanması şart. Türkiye'nin büyümesi ve Avrupa Birliği pazarına yakınlığını da, ekonomiye istikrar getiren diğer unsurlar olarak görüyorum..."

Mete TANSU



<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır