kapat
30.10.2001
Haber İndeksi
Yazarlar
Günün İçinden
Politika
Ekonomi

www.ekdilamerica.com
Dünyadan
Spor
banner
Magazin
Kampüs
Astroloji

Para Durumu
Hava Durumu

Bizim City
Sizinkiler

GREENCARD
Sarı Sayfalar
İstanbul

Cumartesi Eki
Pazar Eki

Künye
E-Posta
Reklam
Arşiv

A T V

Win-Türkçe
ASCII

 

Vurunca öldürmüyor


Üreticilerin sadece güvenli otomobiller yaratmak için çalıştıklarını düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Yayaları, çarpma sırasında koruyan araçlar geliyor. Yeni teknoloji, otomobilin yayayı altına almasını engelliyor
Yeni teknoloji geliştirme konusundaki üstünlükleri tartışılmaz olan Japonlar'ın otomobil üretirken insanı ve çevreyi koruma konusunda gösterdiği duyarlılık takdire şayan.

70 milyar dolar cirosuyla dünyanın sayılı büyük otomobil üreticileri arasında yerini alan Honda, otomobil teknolojisinde pek çok ilke de imzasını atıyor. Honda'nın Tokyo'ya hızlı trenle 1 saat mesafede olan Motegi'deki Araştırma-Geliştirme Merkezi'ni (R&D) ziyaret ettik.

Gerçek çarpma testlerine tanıklık ettiğimiz merkezde, Honda'nın yayaları korumak amacıyla bir kaç yıldır üzerinde çalıştığı bir teknolojiyi görme fırsatı yakaladık.

Bize, araştırma testlerinde kullanılan ilk yaya mankenini de tanıştıran Honda, tüm dünyadan yaklaşık 100 gazetecinin gözü önünde, otomobilin yayaya çarptığı bir test yaptı.

İŞİN SIRRI TASARIMDA
Testte, 1.70 boyunda ve 75 kilo ağırlığında bir yaya manken kullanılıyor. Geriye sayım bittiğinde, 40 km hızla giden otomobil hızla yayaya çarptı. Honda R&D yöneticileri, böyle bir çarpmada yayanın normal olarak otomobilin altına doğru gittiğini ve başta yayanın başı olmak üzere yaygın olarak diz, bacak ve kol yaralanmalarının çok olduğunu hatırlattılar. Ancak biz yaya mankenin çarpma anında otomobilin altına değil, üstüne doğru savrulduğunu gördük. Çünkü, Honda R&D yeni bir teknoloji geliştirmişti. Otomobilin özel dizaynı sayesinde ön kısmına verilen eğim, çarpma anında yayayı aracın üstüne doğru savuruyordu. Üstelik bu çarpma sırasında önce bacaklar, sonra vücudun üst bölümü ve son olarak da yayanın başı otomobille temas ediyordu.

Honda, bu sayede insanda meydana gelecek yaralanmaları en az indirdiklerini iddia ediyor. Yeni teknoloji yakında Honda'nın en çok satan otomobili olan Civic de dahil pek çok modelinde yer alacak.

JAZZ, TESTİ GEÇTİ
Aynı gün Honda'nın yeni pazara sunduğu küçük otomobili Jazz'ın da çarpma testini izleme fırsatını yakaladık. 50 km hızla birbirine çarpan otomobillerdeki hasarı ve sürücülerin alabileceği yaralanmaları inceleyen Honda R&D, çarpma anındaki enerjinin daha çok emilmesi için test üstüne test yapıyor.

Yatırım yaparak destek veriyoruz
Türkiye otomobil pazarında yaprak dahi kıpırdamıyor. Elini taşın altına sokmuş olan dünya otomotiv devleri de gelişmeleri dikkatle takip ediyor. Bunlardan biri Anadolu Endüstri Holding'le yüzde 50-50 ortaklıkla Civic üreten Honda Motor. Tokyo'da sorularımızı yanıtlayan Honda Motor Avrupa Başkanı Minoru Harada, Türkiye'nin zor bir dönemeçten geçtiğini bildiklerini, böyle bir dönemde yatırım yaparak hem ortaklarına hem de Türkiye'ye destek verdiklerini söyledi. Türkiye'den Civic ihracatını artıracaklarını böylece iç pazarın durduğu bu dönemi daha rahat geçirmeye çalışacaklarını anlatan Harada, Türkiye'deki yüzde 50-50 ortaklık yapısını da asla değiştirmek istemediklerini vurguladı.

ŞELALE KADAK

www.superbahis.com
www.sigortam.net

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır